Helt okej alltså

Livet känns ju rätt okej ändå ibland. 
Typ, dagar som denna. 
När man tar på sig gula strumpbyxor och känner sig som ett påskägg hela dagen (obs i positiv bemärkelse).
När man får sluta vid halv ett och endast ha naturkunskap och kör.
När man går hem och äter brutalt många våfflor med trevligt sällskap. 
När man bestämmer sig för att få tummen ur och skriva en tre sidor lång uppsats som kändes helt omöjlig så sent som igår. 
När man planerar att dö stora chipsdöden i sällskap med de bästa vännerna jag vet hela kvällen. 

Tja. Helt okej, liksom. Minst sagt. 

Nu ska jag sluta prettoblogga och gå och göra nytta. Alternativt dricka lite saft och bara vara ganska nöjd med mig själv en stund. (det lutar åt det sistnämnda)

Och så kan ni ju göra som jag och lyssna på en fin låt ur en fin fin fin film, Atonement (som jag för övrigt har läst ut, nöjd tjej där med) 
Dario Marianelli – Marianelli: Elegy For Dunkirk

Herrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0