En sten är en sten

Idag slutade jag tidigt.. har alltså massor av tid till att göra onödiga saker. Eller, ja. Egentligen så ska jag träna. Och städa. Och kanske bestämma kläder till skolfotot imorgon (JA, det är klart att det är en vettig sak att göra!).

Fast.. jag orkar inte riktigt. Jag var ganska peppad och pigg imorse. Men sen hade jag naturkunskap B i en timme. Och det vet ju alla att det kan suga livslusten ur även de mest peppade människor.
Kanske inte de som går igång på att lära sig om litosfären, men jag är ju inte så intresserad så det var väl lagom kul. Jag lyckades väl låtsas att jag såg intresserad ut i fem minuter, sen låg jag på bänken och kände hur jag dog. lite. inombords. för. varenda. ointressant. ord.
Där satt jag och skulle lyssna på stenarnas kretslopp.
Alltså jag kände bara att allt är så meningslöst. En sten är en sten är en sten är en sten, tycker jag.

Men nä. En sten har ett avancerat samlingsnamn (där man kan räkna upp en massa avancerade namn som hamnar under den kategorin), och sedan händer det något med dessa stenar, vilket också har ett avancerat naturkunskapligt namn, sedan blir det andra stenar som inte bara heter stenar, sen blir det lava, och sedan blir det stenar igen. Och så släng in lite avancerade termer på det så att man ändå inte begriper vad det handlar om.

Och under hela tiden detta förklarades för klassen kunde jag bara tänka att allt är så meningslöst. En sten är en sten. Och jag struntar i litosfären och magma och erosion.

Eller okej. Jag gör väldigt mycket meningslösa saker, så jag kanske inte borde säga nåt.
Det är rätt meningslöst att sitta och klippa i tidningar och sätta upp bilder på väggen.
Det är rätt meningslöst att slösa timmar på att titta på Top Model.
Det är väldigt meningslöst att sitta som jag gör och dokumentera varenda tråkig detalj i livet.
Men jag får i alla fall något utav det. Jag blir glad när jag tittar på mina pimpade väggar. Jag tycker om att titta på blåsta program. Jag tycker om att skriva, även om det bara är bittra vardagsfunderingar.

Att sitta och lyssna på någon berätta om stenar och plattor ger mig ingenting. Jag tycker inte att det är ett fint tidsfördriv för stunden. Jag lär mig ingenting som jag kommer att ha användning för någon gång i mitt liv (förutom möjligtvis på ett naturkunskapsprov, men äh). Det är bara rätt igenom meningslöst med naturkunskap.
Ja, jag inser att det finns väldigt mycket här i livet som man måste göra fast att det inte är kul. Jag fattar, ag vet. Men åh. Jag måste ju få släppa spärrarna och gnälla (hahahaha jag skojar bara, gick ni på den lätta, jag gnäller hela tiden verbalt också. Det är inte bara här).

Nu ska jag fundera på varför i hela världen jag valde naturkunskap B. Sen ska jag göra en jagärjättearg-playlist. Sen kanske jag blir harmonisk igen. Eller nä.. jag är ju alltid bitter, hahaha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0