I get away just for a while

Åh, fredag fina fredag.
Jag har avverkat terminens första gitarrlektion, en musikteorilektion med elitgruppen, och även dubbel naturkunskap utan att avlida!
Lite kör har jag också hunnit med och det är ju trevligt. Trots att Hanna inte är i samma kör som jag, vilket innebär att jag inte kommer att lära mig stämmorna (jag suger på att läsa noter - vi hade en fin symbios på kören förra året: hon läste noter, lärde sig stämmorna, hon sjöng så jag hörde, så att jag också lärde mig. Slut med det nu, alltså.) Men jag sjunger ändå. Trots att jag inte kan stämmorna eller kan sjunga.. Ehe.

Det var fotografering också! Det var ju därför jag hade finaste blåa tyllprinsessklänningen på mig. Sminka mig gjorde jag också! Ganska ambitiöst (det hjälpte ju dock inte eftersom jag fortfarande lär se mongolid ut i katalogen sen, men det har ju inte med saken att göra. Jag försökte i alla fall!)

Och det var den dagen. Eller jo, jag har gått och försökt gömma mig för Amanda på rasterna eftersom jag och min käft har råkat gå med på en sak som lär bli ganska pinsam.. eller, dåligt för mitt rykte i alla fall. För jag har ju liksom ingen skam i kroppen. Men inte så kul om alla går runt och kallar mig.. hahaha, nej jag ska inte ens gå in på det. Dum idé i alla fall, jag är ju lite för snabb med att gå med på korkade grejer ibland. Eller ofta.
The Raveonettes – Heart Of Stone
I saw things that I can't have
It makes me mad
To think of you with someone else
You know the reason I can't hurt
I got a heart of stone


Och så kan ju alla ta och lyssna lite på The Raveonettes. Hur bra som helst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0