Opepp lördag

Trots lite tjurighet och bitterhet på grund av inställd Biffykonsert blev väl dagen helt okej ändå.

Eller, jag vaknade lite för sent och fick lite bråttom med att göra mig anständig och sådär, men jag lyckades pallra mig upp till konsertsalen i tid i alla fall. Och det var där jag spenderade min lördag. Hela dagen, alltså.
Och jag var ju lite opepp och till och med enligt Kattis såg jag rätt tjurig ut hela dagen.
Men, jag var ju där i alla fall. Sjöng med kammarkören trots mitt halsont och min avsaknad av sångröst och notläsningsförmåga.
Och ibland, ibland, så glömde jag faktiskt bort att tänka "Nu skulle vi vara i Göteborg..vafan, nu skulle jag varit och provat hattar på Beyond Retro. Nu skulle jag börjat köa... " och vid de tillfällena var det faktiskt helt okej trevligt.
Men sen kom jag ju på allt det där igen.
Men i alla fall. Det gick bra att sjunga. Och sen har jag ju haft fina Hanna här en stund. Stickat, pratat, hetsätit chips, pratat lite mer.
Och nu sitter jag här och lyssnar på tycksyndommigplaylisten. Trycker förbi Many Of Horror snabbt som fan för att inte tycka ännu mer synd om mig själv och börja lipa. Saknar nån lite grand.
Kanske borde sova lite också.

Kommentarer
Postat av: Linda

jag tänkte också så hela kvällen. "nu skulle vi shoppat" "nu skulle biffy clyro kliva upp på scenen" "nu skulle konserten varit slut och alla var glada" "nu hade vi tvingat nisse stanna på mcD i borås på vägen"

haha :/

2010-10-17 @ 03:14:08
URL: http://frictionhistory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0