Fint!

Idag är en rätt så vanlig måndag. Men idag har jag bestämt mig för att jag inte ska gnälla, istället bara lista vad jag tycker har varit bra med dagen. Bara för att man kan ju inte vara jättecynisk och bitter och negativ jämt (okej, det kan man, men ändå)

- Jag hade sovmorgon till tio i elva och kände mig utvilad när jag vaknade.. Inte varje dag!
- Jag satt med fina klasskompisar på svenskan och skrattade åt eurovisionbidrag och annat som var roligt just då.
- Vi skulle öva till låten vi ska spela på skolavslutningen (9 stycken fina tjejer ska vara Backstreet Girls och köra I want it that way! Coolt, I know.) men det fanns ingen bas i replokalen så jag spelade basgången på en gitarr.
- Efter skolan gick jag till biblioteket för att leta efter tidningar som de sålde för två kronor stycket. Hittade inga, hittade istället tolv stycken Sonically Speaking med låtar som jag kände igen och låtar jag inte kände igen. Fint.
- Jag åt räkmacka med mamma
- Jag funderade på vad jag skulle ha på mig på studentlunchen vi ska spela på, och på avslutningarna, provade därför de klänningar som jag har i min garderob
- Konstaterade att det skulle vara ganska onödigt att köpa ännu en oanvändbar blommig klänning innan jag slutar ettan.
- Orkar inte byta om igen och sitter därför i en fin blommig klänning en måndagkväll i Maj.
- Lyssnar på fin musik

Pust. Jag borde kanske oftare se saker från den ljusa sidan, det här var ganska terapeutiskt för mitt psyke. Att vara positiv, liksom.
Nu kämpar jag mot mina primära instinkter och låter bli att gnälla över idrottsdagen imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0