You're making a fool of yourself, so get off the stage!

Sådär. Nu när det har gått tillräckligt långt efter att jag slutat skolan kanske jag är stark nog att berätta om varför idag var så stressande för mitt bräckliga psyke.

Det var ju redovisningsdagen för vår eos-pjäs.
Och jag är rätt säker på att det var karma som fuckade upp vår grupp. Eller det kanske mest var mitt fel. Jag har i alla fall varit rätt lugn och liksom "äh men det här blir ju hur bra som helst, shit vad grymt, vi har total kontroll över läget!".
Eh, så var det ju inte riktigt. Vi åstadkom ingenting som kunde liknas vid övning innan halv elva och då var det dags för oss att ha något som liknade genrep. Total panik när vi insåg att bildspelet inte fungerade, repliker glömdes bort och jag kunde inte ackorden alls på låtarna vi skulle spela.
Rätt jävla fail, med andra ord.

Det resulterade i att vi sprang runt som yra höns och försökte fixa nya bilder och hade total ångest och peppade ner oss själva totalt och var helt övertygade om att det skulle gå rätt långt åt helvete (vilket kanske inte är lysande för gruppmoralen).

Efter en sjukt stressad och panikslagen lunch gick vi tillbaka och det var dags för alla uppvisningar.

Under de tre första satt vi bara och skrattade åt hur hopplösa vi var eftersom de andra grupperna hade lättförståelig handling, bra låtar och total koll på vad de gjorde - allt vi inte hade, typ. Så vi satt och skrattade åt hur fullkomligt körda vi var, tills det var vår tur.

Och det förtjänar ju bara.. Åh jag hittar inga ord. Hela grejen blev rätt fail, värst var det när jag skulle spela - börjar ju förjävla lysande med att jag skruvar på gitarren utan att sladden är i varken gitarren eller förstärkaren. Rätt bortgjord. Sen spelar jag och det låter förjävligt - ostämt och fel ackord här och var och bara allmänt jätteusch. Jag kan i ärlighetens namn säga att jag antagligen aldrig har spelat sämre, vilket känns.. inte så awesome.

Men nu är det gjort i alla fall. Och det känns ju bra. Trots att det hela gick.. inte helt lysande.

Så nu kan jag ju dela med mig av två fina låtar som typ sammanfattar dagen:
Morrissey – Get Off The Stage
Satan Takes A Holiday – Get The Fuck Off My Stage


Kommentarer
Postat av: Clara

hahaha, skrattade fint om detta inlägget! Det var den himla bajsgitarrens fel.. Och INTE ditt fel :P Den kunde ju vart stämd från allra första början, sen hade ja ju inte behövt börja garva en massa. Totalt fail :O haha, menmen ;) Det här lär vi skratta åt om ett tag!!

2010-05-28 @ 00:21:04
URL: http://claracarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0