Popadelica = fucking fantastiskt

Vad kan jag säga. Popadelica igår. Så jävla underbart. Jag tänkte vara ambitiös nu och skriva en lång utläggning om hur det var. Eftersom jag lade mig vid tre igår och har ett stort samhällsarbete som hänger över mig är det väl tveksamt hur bra det här blir, men here goes.

På morgonen vaknade jag och var aspepp och allt det där. Tog på mig en blommig klänning. Åkte till Jönköping. Konstaterade att det bara var McDonalds och Åhléns som var öppet. Gick till McDonalds och åt en chokladmuffins. Sen satte vi oss på en tom buss, med en snäll chafför som berättade vilken buss vi borde ta. Så vi hoppade på. Det var kanske den trängsta bussen jag har färdats i. Sedan följde vi strömmen av Converse och luggar mot Folkets Park! Aspepp, som sagt. Och nu till spelningarna.

Salem var först. Det tog några låtar innan jag var riktigt igång, men Salem var så himla gullig så när Good Song spelades var jag på och sjöng med på "lalalalalalaLALALA!"-delen så högt jag orkade.
Alltså - Good Song var höjdpunkt.
Och Backseat Love! Blev överlycklig när han spelade den.
Virgin Mary var också fin. Och 4 o'clock, när alla klappade rätt.
Alltså, överlag jävligt fin start.

Sedan bestämde vi oss för att Little Dragon inte var något att ha och gick och kollade på t-shirtar. Jag köpte ingen.

Sedan, First Aid Kit. Åh. Så himla fint. Vi stod inte jättelångt fram, men det gjorde ingenting.
Höjdpunkterna? Två låtar:
- Covern på Fleet Foxes Tiger Mountain Peasant Song - jag fick rysningar, helt ärligt.
- Ghost town utan mikrofoner.. Samma där. Så jävla fint.

Sen köpte jag en Salem-tygkasse.

Vid något tillfälle kom en jnytt-människa fram med en kamera och ville ta kort. Det resulterade i att detta finns på jnytt.se just nu.

Haha alltså.. Vad säger man?

Och sen, Pipettes. De var söta och hade fina klänningar och dansade gulligt och gitarristen var snygg men inte så himla intressant. Helt okej. I vilket fall dissade vi dem efter en halvtimme för att se Bye Bye Bicycle.
Jävligt värt, säger jag bara.
Vi hörde musik utifrån (givetvis spelade mysigaste bandet på mysigaste scenen som var rund) och jag tänkte, oh crap har de redan börjat? Vi dansade in,, insåg att det var bandet och typ tio till där inne, soundcheck. Skratt.
Tillslut började de.
Vi stod längst fram, sångaren var snygg, musiken var sjuuuukt bra.
Minus? Ett killgäng som hade spenderat liite för mycket tid i öltältet. Knuffade sig fram, hängde över staketet, hade nästan däckat. Lutade sig på min rygg och jag trodde han skylle spy på min jacka (då hade jag bitchslapat honom!).. Efter ett tag gick han i alla fall. Tur.
Då fortsatte jag njuta av Bye Bye Bicycle, Så överjävligt fint vare!

Gick till A Place To Bury Strangers, höll för öronen, gick ut.

Ställde oss i kön till Hästpokjen.. Trängsel, sprang in, längst fram. Det var bra, men inte helt fantastiskt. Caligula var bäst.

Sedan gick vi ut, tog lite luft, gick till toan, konstaterade att kön var alldeles för lång. Smet in på killarnas.. Alltså, ja. Jag stegade in, såg att det fanns pissoarer, tyckte lite synd om killarna, stirrade övertydligt rakt in i väggen, så de började skratta åt mig. Eh, ja.

Sedan köpte vi hallonsoda för fem kronor i det mysiga runda stället! Rätt nice.

Sedan var det dags för Timo. Väntaväntavänta i kön, till slut dags att rusa in och trängas.
Längst fram igen, l y c k a.
Timo var helt fantastisk. Han hade fina byxor. Jag försökte koncentrera mig på musiken till hundra procent, fast att hjärnan togs över av tankar som "tight ass!" varje gång han vände sig om och "ÅÅÅÅÅÅÅH" varje gång han såg åt vårt håll och log (Jag vet. Jag är en fjolla. Jag vet, jag vet.).
Finast vare på Sixteen. Och Fear No Darkness och.. Okej, allt var fint. Jävligt fint, bara.. åh.
Sedan gick vi bort till utescenen, tog affisch, fick autograf och kram av finafinafinaste Tiiiimo. Fangirl? Typ, ja.

Och sen, The Sounds. Jag kan säga att jag aldrig varit med om sån trängsel som när vi skulle släppas in. Helt sjukt. Har lite blåmärken både här och där, ärligt talat. Samma när vi kom in, det var sånt jävla tryck att man knappt kunde röra sig.. Men seriöst. Vem klagar när vi snackar om att se The fucking Sounds?? Det var lätt värt all trängsel. Så sjukt bra.
efteråt satte jag mig i bilen helt jävla utmattad. Ont i halsen, ont i öronen, ont i nacken, ont i ryggen, ont i fötterna. Men var det värt det? OM det var.
Så jävla grymt, helt enkelt.

Om någon har läst igenom allt detta är jag skyldig den människan en kram.



Kommentarer
Postat av: Linda

Hahahah! Bilden.. Charmigt x)



Men så hiiiimla fint, jag dör lite.

Så jävla bra dag :D

2010-05-02 @ 17:09:38
URL: http://frictionhistory.blogg.se/
Postat av: stephanie

THE SOUNDS ARE MOTHER FUCKING AMAZIIING <3

2010-05-02 @ 18:58:29
Postat av: njomza

Jag läste igenom allt! wiiiie :D guuud de låter verkligen som att ni har haft det så bra man bara kan ha det! Är jag avis? eeh lite ganska sjukt mkt ja! ;O

2010-05-02 @ 23:05:39
URL: http://njomzzaside.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad coolt det hade varit om du hade kommit fram till mig! Omg. Känner mig som värsta bloggkändisen! Haha.



Jag drog dock hem efter Hästpojken. Var förjävla trött.

2010-05-04 @ 09:46:48
URL: http://tasteofpop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0