Skolan kan ju vara helt okej ändå.

Jag gnäller rätt mycket över skola och plugg och sådär, jag glömmer alltid bort det braiga.
Så nu tänkte jag ägna ett inlägg över varför jag tycker att vissa lärare kan vara rättså awesome ändå, ibland.

Typ Örjan som vi har i musikteori! Förra lektionen:
"Ska vi verkligen ha prov nästa vecka?"
"Nää jag tror att vi struntar i det va."

Senare:
"Vi kan väl slå ihop tisdagsgrupperna och fika på lektionen istället!"
"Ja varför inte?"

Slutsats 1: Lärare som går med på att ha fika istället för prov är rätt bra.

Eller typ Kattis som vi har i engelska! I fredags (förutom att vi fick kolla på Grease vilket är asnice)
"Kattis det är ju typ bara tre veckor kvar till avslutningen nu, kan inte vi (typ åtta stycken) öva på en låt vi ska köra på skolavslutningen istället för att ha engelska på måndag?"
"Det går väl bra!"

Slutsats 2: Lärare som låter typ en tredjedel av klassen strunta i en lektion för att spela på en låt som de eventuellt ska spela på avslutningen om tre vekcor är rätt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0