Onsdagen

Eftersom jag inte har något bättre för mig tänkte jag redogöra för varför gårdagen var riktigt asnice, dock sjukt uttröttande. Eftersom jag vet att alla bryr sig.

I alla fall. På morgonen försökte jag klä mig så mycket skogsmulle som möjligt.. Jag tror att jag lyckades. Jag hade kängor, jeans (inte varje dag!) och rutig skjorta. Och flätor och ryggsäck. Jag kände mig mycket friluftig.
Vi satte oss i bussen mot store mosse, där skulle nämligen klassen plus omvårdnadstvåan hänga denna dag. Klart att man är aspepp!
Vi fick en liten rundvandring och fick kolla inne på naturrum.
Höjdpunkten var väl när typ nio personer tryckte ihop sig i ett pyttelitet barnrum (typ björnhörnan) och lekte med nallar.. Eller homosexuella våldtäktsankor (don't ask, jag har sjuk humor).
Jag roade även mig själv genom att antecka ner saker som guiden sa, men med min egen twist. Man måste ju underhålla sig själv i alla fall. I anteckningarna står det typ: "Vitmossa är inte VIT? OMG. Now I don't know what to believe." eller "Det har funnits MAMMUTAR! Och jetestora älgar med värsta biffiga nackar och pyttefötter!"
Min personliga favorit är:
Lärare: "Det finns också svampar i det döda trädet, de kallas sakrofyter, de lever på det döda.."
Jag: "WTF? Jag trodde att de hette nekrofiler."
Fast det sa jag ju inte högt, då.

Sen åkte vi buss till marieholmsskogen, där vi skulle vandra. Jag råkade givetvis trampa i vattnet så jag blötte ner hela skon & sockan, men annars lyckades jag gå i skogen i typ fyrtio minuter utan större missöden.
Enligt mig själv i alla fall. Inger var lite missnöjd med oss, hon tycker att det är fasansfullt att vi är så högljudda, de hörde inte ens göken! Oj, oj.
I alla fall var det ju alldeles jättevarmt och sjukt jobbigt att gå runt i skogen. När vi trodde att vi var framme tog vi oss upp för djävulens uppförsbacke med typ.. 80 graders lutning, kändes det som i alla fall. Helt sjukligt varmt och jobbigt, men jag var ganska nöjd när jag klarade det. Sen satt jag där uppe och åt pastasallad.
När vi hade gått heeeela vägen tillbaka också satte vi oss i bussen, som var sjukligt varm. Jag satt bredvid Johan som konstaterade att han behövde vädra hams pungsvett så han satt utan byxor (och utan tröja också) hela resan hem. Jag satt mest där och konstaterade att "Jag känner mig antastad!" mest eftersom jag tycker att det är ett bra ord.

När vi åkte tillbaka till skolan var det bara till att klaga mycket högljutt om hur jääävla varm jag var (eftersom bussen var sjukt varm också), byta om och åka till Smålandsstenar. Där skulle det vara lite konsert, men vi skulle bara vara med i kören så halva klassen gick till ICA och köpte fika (för övrigt början på min kick-ass rap som jag kom på i skogen), gick hem till Mathilda och satt där och fikade. Inte helt fel liksom! Tycker om min klass för himlans mycket, alltså.
Sen sjöng vi ju då i kören vilket gick bra förutom att jag sjunger falskt då och då, och att jag sjöng fel text. Men alltså, ja.
Sen kollade vi på alla tvåor och treor som är så himla duktiga!
Sen åkte jag hem och dog.

...inte för att jag tror att någon faktiskt läser allt det här. Men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0