El orfanato

Just det!

Idag fick vi se värsta störda filmen på spanskan. Jag var aggro när jag kom dit och insåg att vi skulle kolla film, eftersom det betydde att jag kunde tagit sovmorgon utan att någon hade brytt sig. Nästa vecka är et provgenomgång och muntligt nationellt (oh fuck) så då kan jag inte sova.. Men i alla fall.
Den handlade om ett barn som försvann, mamman blev helt störd och.. ja. Eftersom den var på spanska förstod jag långt ifrån allt (okeej, texten var på svenska men har man dålig syn så har man. Jag orkade inte läsa allt) så vissa luckor i handlingen finns ju, minst sagt.
Det jag fattade var i alla fall att mamman som sagt verkade helt jävla psycho. Vid något tillfälle blev en gammal tant (som tydligen var ett barnmördande psykfall) överkörd och dog, men lyckades ändå skrämma livet ur mig och skrika lite grand. Bara för att.

Slutet fattade jag ännu mindre av men tydligen dog mamman också och levde lycklig i alla sina dagar med alla skabbiga barn som hade dött på barnhemmet.

Som sagt kan jag ha missat en del rätt viktiga saker i handligen, men i mina ögon var den en jävligt seg skräckfilm på spanska som bara var.. seg, men ändå lyckades skrämma livet ur mig vid typ två tillfällen, komplett med ett jävligt ghey slut.

Se den inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0