Bara för att jag känner att alla vill veta vad jag har gjort idag, liksom.

Det är någonting med fredagar, alltså! Har varit jättepepp på det mesta idag.
Matte på morgonen är väl.. lite som det är. Speciellt när man är en sådan snäll själ som jag, som lånar ut pennor till höger och vänster tills jag inser att jag inte har någon kvar till mig själv. Illa. Men jag tror att mitt räknehäfte klarade sig utan funktioner i en halvtimme!
Sen hade vi lite fikastund i oasen.. Går man estet så är varje liten rast en fikastund. Oboy är livet! Jag tycker ju mest att det var rätt kul att mina mycket fina samhällsvänner kommer och pratar och sedan ser sig omkring och konstaterar att det känns lite väl estetigt för att de ska passa in.. Kanske berodde det på att några satt i ett hörn i Oasen och sjöng och spelade helt spontant?

Sedan var det kör och det är ju alltid en fest! Inte för att jag har någon som helst sångröst som borde höras av andra, men det är ju ganska kul ändå!

Och sedan är det som vanligt på fredagar, minst halva klassen sitter och panikpluggar på engelskaglosor en halvtimme innan lektionen börjar. Tack, tack, tack att vi har lång rast innan glosförhören, säger jag bara.
och sen är engelska också rätt fint. Eller, i alla fall när vi får leka ordspelet, där man delas i grupper och får ett ord på ett kort som man ska förklara.
Det är i alla fall himla kul när man har bra taktik. Bästa sättet att förklara? "It's not a dog..." Vilket bara lämnar alla andra ord i världen. Och bästa sättet att gissa? Bara sitta och skrika helt random ord som man kommer på istället för att vänta på att den andra ska komma med någon halvt vettig förklaring.

När jag kom hem körde jag på tema produktiv och bakade och gick ut en runda.

Och nu ska jag äta.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0