En sån dag.

Skulle så hemskt gärna vilja skriva något intressant, fyndigt eller fint här nu. Mest för min egen skull. Så att jag hade känt att jag hade uträttat något, i alla fall.
Men jag har en sån dag.
En sån dag, ni vet.

När allt man tar på sig är fult, när man till slut slänger på sig en gigantisk mys-skjorta eller t-shirt, går ändå och känner sig ful och tjock hela dagen, när allt man egentligen vill göra är att ta dubbel laddning ipren, lägga sig i soffan, äta nutella, sedan äta en massa marabou, titta på OC och andra hjärndöda serier, tycka lite synd om sig själv, lyssna på Coldplay.

Typ, så.

Men sen är det ju så, att man kan ju inte alltid göra som man vill. Det är en sån dag, då man måste klä på sig egentligen fast att ingenting känns fint. När man måste gå och le och skratta, för att det ärligt talat är mycket jobbigare att gå och anstränga sig att vara tjurig, när man måste gå på lektioner, skämma ut sig, gå hem, stå emot att börja baka & äta upp smeten, när man måste städa rummet och göra läxor.

Och det får man ta ibland. Nu ska jag öva gitarr, kolla svenskaläxan, sen ska jag lägga mig tidigt, förtränga att jag har idrott första lektionen imorgon.

PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0