Vad är grejen?

Jag kom att tänka på en sak när jag såg Lars Winnerbäck och company i söndags.

Melissa Horn var en av förbanden och jag vet inte.. Jag är typ den enda människan i Sverige som inte gillar den människan tror jag.
Okej, nu tar jag i, men i stort sett alla är helt sålda på hennes texter och musik och blablabla och jag kan bara säga att jag fattar verkligen inte grejen.

Visst, hon ser bra ut och sjunger fint och spelar bra gitarr, jag kan inte säga annat. Men det är också anledningen till att jag inte gillar henne. De flesta låtar är i mina öron så vansinnigt gnälliga och ältande och tyck-synd-om-mig tårdrypande lite smått patetiska.
Och visst, jag ska väl inte säga någonting så mycket gnäller rätt mycket och sådär, men.. Jag är ju heller inte skitsnygg och har bra sångröst och säljer hur många skivor som helst och får spela för stor publik över hela sverige. Liksom.. hur synd är det om henne egentligen? Jag blir bara så provocerad av alla som gnäller så jävligt när det går hur bra som helst för dem. Typ, lev mitt meningslösa liv för en dag och se hur synd du tycker om dig själv då!

Sen är det ju inte bara det att jag är bitter. Jag tycker i allmänhet att hennes låtar är rätt trista.

(Sådär. Nu har jag fått gnälla av mig lite smått. Nu kan jag somna.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0