En fredag

Idag är det fredag, och jag har därmed avslutat min första vecka på mitt så kallade sommarjobb.
Och den kunde avslutats på mycket sämre sätt, måste jag säga!
Vi satt i sofforna och övade lite (eller ganska) ofokuserat, vi hann också titta in i utklädningsskåpet. Nu har jag sett Hampus i en alldeles för liten Supermandräkt och det var ju.. eh.. Intressant. (;

Plötsligt var det lunch. Vi packade in alla saker i bussen (eller okej, kanske vissa mer än andra. Jag kan inte påstå att jag vågar mig på att lyfta alla tunga läskiga saker, men.. Typ ett mikrofonstativ lyckades jag nog ändå lyfta in) och så var vi på väg till Bolmen! Idag tyckte handledartommy att det var en superbra ide att vi skulle stå vid färjan och spela.

Resan dit och hem var lite smått annorlunda. Men sinnessjukt kul. Sånt som bara låter omoget och jättetrist om man berättar det och typ.. "Eh, det var kul at the time, okej??". Det var mycket tut och sång och sånt, med fönstrena nere, det kan jag säga. Knäppt. Men det gillar ju jag.

Själva när vi skulle spela var lite annat. Vi kom dit, det var typ två människor som satt i en bil. Jahapp, tänkte vi. Efter lite "Hej alla fans!" i micken började vi spela och allt var rätt fail med papper som blåste bort, påhittade textrader och ackord från min sida, och lite sådär. Ett kul gäng gav oss en femma efter Hit me baby och sa "mera dubbeltramp!". Då körde vi Abba.

Sen var det minibuss hem igen som också var som den var. Urlastande och hem.

Åh fast att jag får panik några gånger om dagen och bara vill gömma mig och aldrig spela eller sjunga igen och tror att jag suger mest i hela världen, så tycker jag att mitt sommarjobb är jävligt kick-ass ändå.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0