Nothings changed

Ibland har jag inte så mycket att göra. Eller så har jag det, men gör ändå ingenting vettigt för att jag inte orkar.
Ikväll har varit så.
Då kan det hända att jag hamnar på massa olika sidor och bloggar som handlar om så sinnessjukt lyckade, talangfulla, modiga människor.
Människor som bara flyttar till sin favoritstad och gör det som den tycker är allra roligast mest hela tiden.
Människor som är sjukt drivna och smarta och lyckas med sina ambitioner.
Människor som är sinnessjukt kreativa och klarar av att göra vackra målningar eller fina kjolar eller fantastiska kort.

Ja, jag inser att en blogg är för många ett uttryckssätt där man kan måla upp sin egen version av verkligheten, där man bara har med det finaste och det bästa av sin vardag. Jag inser att antagligen har alla dagar då de bara vill äta choklad och se på tv hela dagen (de väljer bara inte att gnälla om det, som jag)

Men ändå
. Det är så svårt för mig, med seriösa jämförelsebehov, att inte känna mig rätt värdelös, i jämförelse med alla snygga, drivna, smarta, coola, modiga, talangfulla människor.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0