Komplimang eller förolämpning?

Igårkväll så var mina föräldrars kompisar här och hälsade på. Efter en stund började de, som vanligt, bli överentusiastiska med Spotify, spela låtar från deras ungdom och berätta historier om när de bodde granne med My Bloody Valentine, lagade mat åt Blur och satt i en loge med The Buzzcocks och drack öl.
Och det är ju alltid ganska underhållande att lyssna på. Speciellt när mamma sedan kommer på att jag sitter och lyssnar, och tillägger att "äsch, vi måste varit MINST tjugotvå!" när hennes kompis berättar om när de åkte på konserter/tågluffade/åkte på semester/whatever när de var unga.

Men i alla fall, vid ett tillfälle så påstod de att jag klädde mig åttiotaligt och att jag liknade Strawberry Switchblade.

Strawberry Switchblade – Jolene

Ska jag ta detta som en komplimang eller en förolämpning?
Prickigt är himla fint, i och för sig.

Kommentarer
Postat av: M A T I L D A J A N Z O N

sv, Åh tack mirran :) hah!

han är asnice den killen, YAO

allt bra? <3

2010-07-25 @ 22:03:41
URL: http://matiildus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0