Svammel.

Känns rätt fint att jag för en gångs skull faktiskt gjorde något, när jag var ledig igår. Det var ju studiedag och då blir det lätt att man gör absolut ingenting - men tack vare att jag har fina vänner som är mer organiserade än jag, fick vi tummen ur.

Så jag steg upp vid sex någon gång, klädde på mig efter temat emoballerina (svartvitrandig tshirt, vit tyllkjol, rosa skärp, rosa strumpbyxor) och åkte buss till Gnosjö. Problemet var ju bara det att det var en kvart tills tåget skulle komma. Så vad gör man, en fredagmorgon typ klockan kvart i åtta, på stationen i Gnosjö när det är cirka femton grader kallt?
Givetvis lägger man ifrån sig väskan och skuttar fram och tillbaka på hela parkeringen för att hålla värmen.. Och för att roa eventuella folk som åker förbi, eftersom de då får se ett par rosa strumpbyxor och en vit kjol "göra kråkdansen" som en viss typ uttryckte det.
Alltså vad kan jag säga. Det kändes som en väldigt bra idé at the time.

Men förutom min morgongympa hände det ju en del annat som gjorde dagen rätt awesome. Sammanfattning av dagen? Jotack. Kommer någon orka läsa? Nätack.

I alla fall. På tåget slapp vi betala tack vare en snäll konduktör och någon sorts biljett-omständighet som jag aldrig förståd mig på. Och det är ju inte fel!
Vi var i Växjö någon gång vid nio och då kändes det som en jättebra idé att våldgästa en mycket fin vän som bor där. Tack vare Hannas navigeringsskills hittade vi dit och hälsade på. Sedan gick vi till HM, där jag hittade alldeles för mycket fint. Och någon gång bland all shoppingpepp så drog killarna med oss till musikaffärerna.. Och det var ju kul i kanske hela tio minuter, eller så. Efter att jag hade beundrat de rosa gitarrerna så fick ju jag lite tråkigt.. Men några timmars (det kändes så i alla fall (;) i musikaffärer gör väl inte så himla mycket egentligen!
Speciellt inte när jag hittade världens snyggaste klänning sedan på Gina. Den gjorde typ hela min dag. Så mötte vi upp knäppaste Frida som hade stukat ryggen (hur man nu lyckas med det) så hängde vi med henne en stund också. Och det är ju faktiskt aldrig fel!
Och så hittade vi ett par illgröna cheap monday-jeans åt Oscar, som annars alltid har helsvart. Sånt är ju nice!
Sedan fikade vi, och åkte tillbaka till Gnosjö (betalade från värnamo, haha). Vi åkte ut, ut, ut långt ut i skogen, till Anton och hängde där och kollade på film med trevliga typer.
Sen var jag trött och åkte hem. Och sov. Inte fel.

Idag har jag gjort ingenting vettigt. Planen är att spela lite gitarr, städa och softa. Vi får se hur det går.

Jag signar ut med en bild på snyggaste gitarren och tycker att alla ska lyssna på There is a Light That Never Goes out med The Smiths.


PUSS!

Kommentarer
Postat av: linnea

du lyssnade på p3 musik, right?:D lyssnade på den preeeeciiiis när jag läste det ;D

2010-01-30 @ 19:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0