The pale, thin girl behind the checkout

Åh nu sitter jag och drömmer, som vanligt. Nu är det ju nytt år, januari - snart sommar! Eller okej, inte riktigt. Men jag vill gärna planera i god tid med englandsresor och allt såattehja.
För det är ju så att jag är för det mesta ganska pank, ett studiebidrag räcker oftast inte så långt som jag vill. Så jag måste liksom skaffa ett sommarjobb så att jag inte dör! För det kommer inget studiebidrag & om jag inte har några pengar kommer jag verkligen inte kunna göra allt kul jag har tänkt mig.

Nu tänker jag att det skulle vara så vansinnigt kul att typ, åka till London precis när jag slutar skolan och jobba där lite. Nu vet jag att det inte är särskilt troligt, liksom var skulle jag få jobb för någonstans?
Det är ju lugnt med boende, men det känns inte så himla probable att någon skulle anställa mig.

Men drömma kan man ju! Och det skulle vara så sjukt underbart att få vara där och TJÄNA pengar, inte bara slösa. Typ, jobba på nåt café eller något.

Som sagt, att drömma är fint.

Men egentligen nöjer jag mig med ett jobb, vad som helst. Fast.. inte feriepraktik. Det är rätt dålig lön (okej bättre än ingenting!) och tja, för att vara ärlig hade jag det så mind-blowingly tråkigt när jag var på presentverkstan i somras.

Så nu måste jag bara komma på nåt awesome ställe att vara på, och se till att de anställer mig.

Hm, det här blir enkelt.

(Babyshambles - Albion)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0