Läget?

Dudes, jag har överlevt tisdagen. Det har gått bra, till och med!
Eller alltså, spanskan är ju lite som den är. Följande scenario kan utspela sig på valfri spanskalektion:

Jag sitter och fyller i ett häfte som handlar om preteritum och imperfekt och deras, för mig totalt lösryckta, ologiska och ganska obegripliga regler. Funderar på om jag ska gå och dö på grund av denna avgrundslösa tristess.
Hanna (sitter och gör samma sak): "Mirran? Du.. Ska vi ta och hänga oss?"

Typ så. Varenda lektion. Men annars är det bra. På musikteorin var det också.. rätt trist. Men jag sitter och njuter av att jag får känna mig lite duktig och fatta för en gångs skull.
Och gitarren gick också förvånansvärt bra! Eller, jag failade på 9-ackorden som vanligt men.. Och sen satt läraren och malde teori. Jag fattade fruktansvärt lite men äh. Han gav mig beröm för att jag verkade fatta lite grand i alla fall. Och sånt peppar mig!

Så nu har jag suttit och dödat tid när jag egentligen verkligen verkligen borde plugga. Eller göra något av värde.
För imorgon blir det fullt upp! Dödens dag i skolan, utvecklingssamtal och dans. Men det funkar!

Nu sitter jag alltså och gör ingenting. Lyssnar på Biffy Clyro och Satan Takes a Holiday, drömmer och tar det allmänt lugnt. 

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0