pluggpepp

Idag har det varit friluftsdag och jag är alldeles jättetrött. Efter en förmiddag som bestod av dans, vilket var kul, en lunch som bestod av tjat med trevliga människor, och en eftermiddag som bestod av två timmars promenad, vilket var... kallt.

När jag kom hem värmde jag mig framför elden med en filt, en bok och en muffins. Det var himla skönt.

Men nu är ju sanningen den, att jag har en ganska stor salsskrivning i spanska på torsdag. Och nu är ju sanningen också den, att jag har lovat mig själv lite halvt att försöka ordentligt med spanskan nu sista terminen jag ska ha det, eftersom mina grundskolebetyg i spanska är helt bortkastade om jag får ett jävla vg nu på gymnasiet.

Så nu borde jag alltså sitta och kolla på det här med... ja, det mesta. Eftersom jag inte kan så mycket. Så hejdå, mys och halvsovande, goddagens användning av preteritum och imperfekt, ackusativ-och dativpronomen och annat kul.

Jag pluggpeppar med dagens finaste låt. Salem – I'ts Only You

Pepp!

Kommentarer
Postat av: FRIDA

sv: tack så mycket! ja, skolidrott är djävulens påfund. det enda jag kan länka samman det med är prestationsångest och äckliga omklädningsrum uäw. inte de mest tilltalande associationerna precis!



riktigt fin blogg förresten :)

2010-02-09 @ 17:42:49
URL: http://freathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0