Glappkäft

På mattelektionen idag pratade läraren om Pythagoras sats och hur han hade suttit och ritat geometriska figurer i sanden för typ en miljon år sedan. Jag var lite arg, väldigt trött och tänkte inte på att det finns vissa saker som inte är jättesmart att kläcka ur sig mitt under en genomgång på en mattelektion.

Jag: "Jag tycker synd om den där Pythagoras."
Läraren: "Eh, ja, kanske inte så kul att rita i sanden."
Jag: "Nej alltså jag tänkte bara på att ägna ett helt liv åt att komma på något så vansinnigt meningslöst som att kateten upphöjt till två plus kateten upphöjt till två är lika med hypotenusan upphöjt till två."

Jag och min käft, alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0