Stockholm

Stockholmsvistelsen var fin! Jag känner därför behovet av att skriva av mig lite grand om vad jag har gjort. Så att det inte bara blir gnäll, liksom.

Buss upp i fem och en halv timmar är väl sådär halvpeppt, men jag hade ju mina busslistor och marabou. Så jag överlevde. Sen hann jag inte direkt göra nåt på torsdagen, men jag var pepp ändå.
För på fredagen så var planen att jag och Linnea skulle ta oss ut till staden, börja på söder och sedan gå vidare. Grejen var bara den att vi fastnade lite grand. Först på Pet Sounds och sedan på Götgatan. Shopping är kul. Så kul att vi glömde bort lunchen. Men vid fyra gick vi och åt lite grand. Sedan blev det lite second hand och plötsligt var det dags att åka hem. Jag har bara failade bilder från denna dag, tyvärr. Så jag visar inga.

Eller jo. Bara en. Jag hade så ont i min axel när jag kom hem och tänkte rensa ur min tunga tygkasse. För detta var vad man kunde hitta i den. Liite overkill att gå runt med allt detta, tyckte jag efter den dagen.


Sedan kom lördagen! Då åkte vi in till centralen och mötte ett stekigt gäng. Inga mindre än Nisse, Stephanie, Lina och Frida! Ganska coolt att tre av mina bästa befann sig i Stockholm just denna helgen.


Så det blev lite shopping med dessa nötter och kusin Linnea såklart.  


Det regnade lite men vi var (nästan) lika glada för det. Vi åt god mat och efter en promenad i regnet åkte vi till Stockholms stadion! Där var det.. regnigt. Men vi satte oss på läktaren och peppade för att se Frida springa!


Rätt coolt tycker jag. Typ kändis, ju. Så hon sprang och vi hejade och hon vann sitt heat!
Och sen fortsatte det regna. Det var typ en och en halv timme kvar till finalen, så först tänkte vi "vi åker och fikar! Yey!" Så vi gick och blev dyngsura, hamnade på stationen, insåg att vi inte pallade, tänkte gå till ett annat café, insåg att det inte var öppet, satte oss på en trappa på stationen och.. satt. Och var blöta. Sen tänkte vi att det regnade så mycket så att vi skulle ta tunnelbanan tillbaka till stadion, så vi väntade på den. Sen insåg vi att åhfan, det var ju den som åkte mot Sonisphere. Med andra ord, helt jävla fullpackad med hårdrockare. Okej, vi går väl då, tänkte vi. Så det gjorde vi, och så blev vi lite mera blöta. Sedan såg vi finalen! Vi skrek och hejade och Frida sprang och det var (faktiskt) spännande! Ser ni, jag är inte så mycket sporthater som man kan tro.
Sedan åkte vi hem, blöta och trötta men glada. Och mina skor torkade inte förrns typ ett dygn senare, for the record.
På söndagen åkte jag in med min tunga väska, gick vilse på stationen, hittade Lina till slut, och sen shoppade vi lite till. Och åkte hem. Sen kom jag hem och då var jag trött. och nu sitter jag här med ingenstans att ha mina nya klänningar. Åh, ilandsproblem.

(ett långt, illa skrivet, ointressant inlägg om min helg? Check.)

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0