Straight from the heart of my misery

Åh. Jag tänkte ju skriva ett långt fint inlägg eller två om roliga saker. Typ nollningen och insparken igår, typ hembygdsparken idag.

Sen kom jag hem. Sen såg jag att BBC3 visade The Libertines set från Reading. Jag tittade. Och grät lite smått. Hatade mig själv för att jag inte var där.
Fatta att jag lyssnade uteslutande på The Libertines i ett halvår.
Fatta att jag har lipat till Bound Together.
Fatta att jag har varit riktigt ledsen för att de splittrades innan jag upptäckte dem.
Fatta att de återförenades i år, ikväll, och att jag inte var där.
Fatta att jag satt i soffan och tyckte synd om mig själv och hetsåt chips och såg deras gig på tvn. Och dog lite på varenda jävla låt de spelade. För varenda låt de spelade var så bra.

Det finns ju alltid ett band som är lite bättre än alla andra. Den där musiken som fastnade lite extra i hjärtat och stannade kvar. Stannade kvar fast att de inte sjöng renast eller spelade bäst gitarr. Men någonting var det. Någonting som gjorde att när jag hörde Up The Bracket för första gången så fastnade jag direkt och ville aldrig sluta lyssna. Någonting, som gjorde att jag lyssnade på dem hela tiden. Och det finns kvar.

De är inte längre högst upp på listan på mest spelade. Nu finns det andra band som också tar plats i hörlurarna. Men varje gång jag hör Carl & Pete så får jag samma känsla. Så underbart. Varenda låt är så himla.. fin, så rätt, så bara.. Åh.
Jag vet att inte alla håller med mig. Jag råkar veta att det finns inte speciellt många alls som håller med mig (inte i min ungängeskrets i alla fall).
Men det är i alla fall så, att samma kväll som The Libertines spelar i Reading år 2010, ser jag det på tv. Och fäller en liten tår när Pete sjunger att If call I must do, to take my love to you.

Cut cut cut. Cut. Cut. Cut. Jag var inte där.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Viktor

word.

2010-08-29 @ 07:48:32
URL: http://viktorwestin.se
Postat av: Ella

Jag vet hur du känner dig. :(

Tråkigt att du inte kunde vara där. Men...du fick ju se det på tv iaf? det är inte ofta ma nhar sådan tur i oturen.



Sv: Aaaaah, jag förstår. Då är man ju lugn!

Tack så mycket!! :D

2010-08-29 @ 22:13:30
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0