Det är ett dekadent liv!

Dekadent är ett av mina favoritord. Så jag tycker om att använda just det ordet när jag beskriver hur saker är.. även om de inte är så himla dekadenta egentligen.

Så idag påstår jag att jag har levt dekadent! (fast att jag inte alls har det.. men jag vill ju använda ordet)
Så alltså. Dekadenta saker jag gjort idag:
- Ätit en muffins till frukost
- spenderat morgonen med att ligga i sängen och läsa gamla veckorevyn (och inse hur mycket de suger)
- ätit pannkakor med banan och chokladsås till lunch! (min egen ide. Ja, jag är stolt. Ja, det var gott)
- legat i sängen och tittat på två timmar Gossip Girl och ätit choklad
- tagit på mig pyjamas klockan halv sex eftersom jag tycker att den är så fin att det gör ingenting (randig shortsdress!)
- ätit hemmagjord pizza


...vafan. Jag är ju inte alls dekadent! bara ganska tjock. Eller liksom, typ allt på listan handlar ju om att jag har ätit. Alltså är dagens lärdom att jag idag har förväxlat dekadens med tjockhet.

Fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0