Onsdagar

Onsdagar är.. Åh, jag ska inte säga döden. För det är inget fel på dem. Bara att jag alltid är helt jävla slut på kvällarna. Längsta dagen i skolan, plus dans på kvällen.
Men jag ska inte klaga.. Jag har faktiskt riktigt kul i skolan för det mesta. Och dansen är också kul.. alltså, förutom att jag känner mig sjukt dålig i jämförelse med typ.. alla andra som är sjukt duktiga, och känner att jag typ mest förstör. Men det är kul. Trevliga människor, kul när man sätter stegen (okej händer inte ofta.. men det har hänt!).

Så så är det. Jag är trött. Men jag är glad, för att jag har ingen matte att ta igen för första gången typ.. ever.

För övrigt.. så kom det en grupp med nior och hälsade på våran engelska idag, det ska tydligen vara nior hos oss imorgon också. Jag tänkte ju att jag skulle visa hur mysigt vi har det på estet.. Jag tror att vi skrämde bort dem, mest. Vi satt och skrek åt varandra:
"Det är som samhäll.. fast mycket roligare!"
"Och trevligare!"
"Och med instrument som man måste öva på"
"Och så fikar vi väldigt mycket!!"

Fikat var viktigt att få med.. estetarna sitter alltid i oasen och äter, haha.

Plus att läraren stod i ett hörn och typ "det är väldigt mycket plugg!"

Mitt i kaoset så kommer jag ihåg att jag tänkte, fy fan vad härligt att jag inte går i nian längre. Det var visserligen egentligen ingenting fel i att gå i nian, rätt trevligt kanske, lätt bästa året på högstadiet. Men bara på någon månad på gymnasiet kan jag säga, att jag verkligen inte saknar det ett skit. Det känns verkligen så jävla härligt att slippa skiten (ursäkta grovt språk, hahaha, men det är lättaste sättet att uttrycka starka känslor haha) just nu.

Ja. Tack att jag slipper Lundåker nu.

Nu tänkte jag typ.. evetuellt kolla gitarrläxan (antagligen inte men okej) eller lägga mig i sängen och kolla hype.

Ovärt inlägg, men ah.  

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Frans

Åh, jag saknar inte högstadiet heller! Jag var och hälsade på på min högstadieskola för några dagar sen och när jag gick omkring där så kände jag att "nej, jag vill inte tillbaka hit"... mkt befriande

2009-10-08 @ 21:07:56
URL: http://katrinsgoodiebag.se/blog/frans

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0