Don't speak, I know just what you're saying

Idag konstaterade jag att vår svensklärare nog inte passar vår klass riktigt. Det är säkert ingenting fel på henne som lärare eller person, men nej.

Det är så att jag överdriver inte om jag säger att vår klass aldrig är tyst. Vi hörs hela tiden och inte minst på lektionerna. Vi har inga issues med detta, och de flesta lärare har lärt sig acceptera detta faktum.

Det är bara det att hon ställer sig och berättar att vi ska jobba med uppgifter om verb (kill me!). Alla sitter och pratar och har det lite trevligt sådär, så börjar väl någon skratta. Och så kan vi ju inte ha det.

"Gör era uppgifter, ni får INTE skratta och INTE prata!"

Uhm.. Säger någon jättesurt att man inte får skratta så kan jag nämligen inte göra annat just det.

Men som sagt. Ingenting illa om läraren.. Jag tror bara inte att vi riktigt går ihop, hon och klassen.

Det fungerar liksom inte riktigt att säga "prata inte och skratta inte" till ESMK09.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0