Intresseklubben kommer att anteckna.

Idag tänkte jag för ovanlighetens skull skriva en mycket intressant analys av min dag.

Direkt på morgonen fick vi höra rykten om att någon nia har blivit gravid.. jag blev halvt fascinerad av det och halvt äcklad över hur snabbt rykten sprids på en högstadieskola efter ett bilddagboksklick.
Sedan drog vi till bildsalen och jag hade allmän panik över mitt arbete samtidigt som jag inte gjorde någonting åt det. Visserligen lite sent när det ska lämnas in imorgon, men ändå. I alla fall, sedan hade vi spanska och musik. På musiken var klassen (eller vissa personer i klassen) stördare än vanligt och allt vi hann göra var att sjunga igenom Gonna Be Somebody med Nickelback och Sommartider. Vi ska spela ensemblespel och på en av låtarna ska jag spela bas, den andra trummor. Jag var allmänt missnöjd över valet sommartider bara för att jag håller en personlig grudge mot Per Gessle. I'm sorry för alla som gillar honom, men så fort jag hör hans (jag ska inte säga äckliga) sliskiga stämma så får jag någon sorts krupp och får lust att punktera mina trumhinnor med en sax.

Ehja. Var var jag? hm, i alla fall, sedan lyssnade vi på Jan Guillou (stavning? nej, jag orkar inte googla.) läsa upp ondskan så jag nästan somnade, och sedan hade vi NO och jag och Hanna konstaterade att vi hann göra med på 25 minuter idag än vad vi gjorde på två timmar igår. Koncentrerat. Det roliga var att vi gjorde inte särskilt mycket idag ens, det var mer extrem trötthet i tisdags.
Sedan gick jag hem och stekte hamburgare, och sedan tillbaka till skolan för att fixa med bildarbete. Jag skrev ut så många papper så jag fick dåligt samvete och klistrade upp dem på ett rosa papper. Igen, mycket koncentrerat arbete.

Eftersom jag har dem på datan så får ni äran att få en sneak peek på mitt mycket exklusiva och vackra bildarbete.
Audrey Hepburn! (50-tal)
Modell goes emo från topmodel(00-tal), random flapper(20-tal) och random hippies(70-tal).
Random goth (00-tal)

Madonna & Travolta! (80-tal, 70-tal)

Men nu kommer my father hem och han behöver datan. Tyvärr får ni väl då sitta och vänta i extrem spänning på vad som kommer näst.

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha, jag måste bara säga att jag älskar din tragikomiska ironi.

2009-05-06 @ 21:13:39
URL: http://beatelspojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0