Trumknack

Idag skulle jag ju spela trummor på Gotta be somebody på musiken också!
Jag känner att jag inte ens vill gå in på hur det låter när min klass har ensemblespel, det är i alla fall inte vackert.

Men i alla fall. Jag ville spela skitcoolt och känna mig som hon i Those Dancing Days i början av Home Sweet Home och skrika "en två tre fyr!" och köra järnet... Fast det fick jag inte. Så jag satt och knackade på trummorna med baskompet - det var lika lamt som det låter. Highlighten på hela låten var när jag fick slå på cymbalen efter sticket. Så roligt hade jag på dagens musiklektion.

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha! På våra lektioner i nian var ingen intresserad över huvud taget förrutom jag och två till som spelade instrument. Men vi hade lektion på 40 min och halva tiden gick åt att kolla vilka som var där och så jöng vi ur Musik-Mats uppkopierade sånghäften. Eller sjöng och sjöng.

2009-05-20 @ 21:37:35
URL: http://beatlespojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0