Popadelica

Grejen med roliga saker är att man ofta inte fattar hur kul det är och då längtar man tillbaka, till skillnad från tråkiga saker då man kan rycka på axlarna och tänka it feels so much better now that it's done. Men ändå. Det var riktigt kul igår, i vilket fall. Jag och Hanna kom till Jönköping tidigt så vi shoppade, åt och chillade i jkpg-soool. Jag köpte en väldigt lovely klänning på Gina Tricot, rödvit-randigt linne, resårband och vit kjol. Mycket söt! Men i alla fall, klockan 14.11 tog vi bussen till Huskvarna, medans jag åt den största tvåkulorsglassen jag någonsin ätit. Vi steg av i Huskvarna och följde strömmen (okej, jag säger ström - typ 5 personer, men ändå) till Folkets park. Där satt en kille i kjol och slips med en förstärkare inkopplad i ett bilbatteri och lyssnade på supermario-musik med några andra, Hanna såg sig omkring och konstaterade snabbt att "det finns mycket konstiga människor här". Jag tyckte mest att det fanns mycket coola människor, men det är väl skillnaden mellan oss. Det fanns i alla fall många popsnören med tygkassar, tuperat hår och converse överallt. Converse, speciellt, fanns det gott om. Det fanns typ en scen med sand och palmer där man kunde köpa t-shirts, och det fanns sjukt många converse-avtryck i sanden. Det var en rolig observation, tyckte vi just då.
I början var vi pepp och lyssnade på Anna Järvinen och John ME uppmärksamt och länge, men sedan blev vi trötta och höll oss mer utanför konserter som vi inte brydde oss om. Speciellt de spelningar som var i stället som var skitvarmt och rökigt. Det hjälpte liksom inte huvudvärken jag redan hade. Men vi såg hela Au Revoir Simones spelning och jag gillade. Så jag försöker leta upp låtar jag tyckte om på Spotify nu, men det går sådär. I alla fall så fick jag en av tjejernas autograf efteråt.. Inte för att de är särskilt kända, men jag tyckte hon var cool och jag hade en penna och en affisch. Så jag kände varför inte, liksom. Vi gick på I'm From Barcelona också, men när de hade spelat Paper Planes, We're From Barcelona och några andra låtar så blev vi trötta på ljudet och hungriga, så vi gick efter en halvtimme och köpte korv. Men det var i alla fall mest drag på där, de slängde massa rött konfetti och stora röda ballongar ut i luften så alla bollade med dem. Det var roligt! Men sedan blev vi lite trötta och döva så vi gick. Jag var lite depp för att jag skulle missa Markus och Florence Valentin, men vi ringde Hannas padres och åkte hem.

Sammanfattat var det kul och mysigt och fin stämning och fina band. Men jag blev lite trött i slutet, så jag tror inte att jag hade uppskattat de sista banden till 100% ändå, jag hade ont i huvudet och typ sleep deprivation. Men ja. Man kan inte ha allt. Imorgon hade jag tänkt ha på mig min fina popadelica t-shirt och visa mitt band för alla.

Kommentarer
Postat av: Karin

Åhh vad kul!! Vilken tur du hade som vann biljetten, jag vann min till Siesta! förra året annars hade jag inte för nått i världen fått gå... Mamma ville in i det yttersta sälja den med det fick hon inte. Tillslut fick jag gå med min följeslagare Elin i släptåg... Kul att du fick komma iväg på lite festival tillslut då! : )

2009-05-03 @ 20:01:42
URL: http://beatelspojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0