Jag lever!

Jag förstår att alla mina fans måste saknat mig något otroligt nu den här långa frånvarande perioden, ändå sedan i onsdags. Men jag lever, och är tillbaka. Det var bara så att jag fick något konstigt infall och fick för mig att jag skulle ha något slags liv. Konstig tanke, jag vet.

Men i alla fall. I torsdags var jag och en kompis och städade en annan kompis garderob. Fråga inte varför för det vet jag inte själv, men ja. Och sedan, i fredags var det ju då det omtalade Sigges. Högstadiediscot som en gång per termin håller till på Sigges Loge, ett gammalt ställe i skogen som drivs av någon som tycker att de ultimata bokningarna för en perfekt lördag är Björn Rosenström eller The Boppers. Jag har inte sett det själv, men jag antar att det är ett sånt ställe där lantliga 40-plussare samlas för att "ta en svängom på dansbanan", diskutera hästar och ta på sig sin finaste fleecejacka.

Men i fredags var det istället fullproppat med fjortisar som hade på sig alldeles för mycket smink och alldeles för lite kläder. Men jag ska inte säga något för jag var en av dem. Men ja. Jag hade inga höga förväntningar, men det blev faktiskt riktigt kul! Vi dansade hela tiden, tills vi blev törstiga eller hade så ont i fötterna att vi var tvungna att kollapsa på en liten bänk någonstans. Men det var väl tur att det var roligt, jag vill ju ha fina minnen från nians sista disco. Men eftersom jag varken kan eller vill sova med en massa hårsprej i huvudet så var jag ju tvungen att ducha när kan kom hem, vilker resulterade i att jag inte somnade förrän halv två. Det var ju inte vidare lyckat eftersom jag skulle upp vid åtta nästa dag.
Eftersom jag sover onormalt mycket - tio timmar inatt, vanligtvis åtta eller nio -  så är sex och en halv timme sjukt lite för mig och jag var otroligt gnällig och trött hela lördagen. Men även om jag nästan somnade i bilen, vilket jag aldrig gör, så ville jag ju hänga med till Borås för att shoppa lite. Jag dreglade över jeansleggings från Gina som jag inte vill köpa bara för att så många har dem, och köpte en valkvänlig (min kompis fina ord för kläder som är pösiga över magen - me gusta!) tshirt med zebratryck på H&M.

Idag har jag spenderat största delen av dagen med att försöka förstå mig på det här med organisk kemi, men jag har inte lyckats så himla bra faktiskt. Det kommer gå åt helvete imorgon på provet och jag kommer att sabba alla chanser jag hade att få MVG. Har haft det på allt den här terminen, och kommer antagligen få det på min och Hannas redovisning om Växthuseffekten, men självklart ska ett kemiprov förstöra allt.
Men jag lipar inte sönder för det, det finns viktigare saker än No här i livet.

Annars sitter jag mest och dreglar över Underage festival.


Kommentarer
Postat av: Underjorden - Den Alternativa Musikbloggen

svar: Haha, ja man kände sig riktigt stolt alltså!

Dock minns jag att jag inte hade pengar en gång då Britney kom med ny singel. Och sedan dess har den alltid saknas i samlingen..

2009-05-10 @ 17:57:57
URL: http://underjorden.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0