You know how I feel

(dagens låt: Muse - Feeling Good)

Inget nytt i mitt liv direkt.. Eller jo, jag hade på mig min blommiga kjol som jag sydde i slöjden på ungefär två timmar. Mh, stolt var det ja. Dessutom sydde jag på dagens lektion ett pennfack i samma typ, fast rosa bakgrund i stället för blå.
Så kjol, plus pennfack, plus lockigt hår, plus rosett i håret, plus rosa naglar, har minsann gjort mig till en liten prinsessa idag. Eller, hrm - drömma kan man ju alltid.

Annars är jag ganska pepp på att ha sovmorgon onsdag (10.00), torsdag (10.50) och fredag (9.30). Visserligen inte alltid lika pepp på anledningarna. På fredag är det tänkt att hela a-laget ska till hörsjöbadet i Smålandsstenar. Det lär bli en smått traumatisk händelse, i med att vårt a-lag består av två sjuor, två åttor och två nior. Är jag inte alldeles värdelös på huvudräkning så borde det bli cirka 120 pers som ska tränga ihop sig och bada.
Mindre traumatiskt blir det inte av att det är ett utomhusbad, och att SMHI säger att det blir molnigt och tio grader varmt. Plus den allmänna ångesten som uppkommer med tanken av att klä sig offentligt i bikini.

Men jag ska inte gnälla, positivt var det! På torsdag ska vi lämna in skåpsnycklarna, innan dess ska vi tömma skåpen på allt man har samlat på sig den här terminen - det lär bli många paket tuggummi, en hel del papper och en massa sönderklottrade böcker. Åh just det, nu skulle jag komma till punkten där jag berättar vad som var positivt med detta - att eftersom vi inte har några skåp efter torsdag, kan vi inte heller ha några vettiga lektioner. Visserligen har jag inga riktiga dagar kvar i skolan efter fredag heller (hörsjöbadet, heldag med kören gånger två, och basebollturnering.), men ändå.

Jag och Lisa har även kommit fram till att "men ändå" är det bästa argumentet, vilken diskussion det än gäller. Men ändå, och därför! kommer man sjukt långt på.

Det var väl typ det jag ville skriva av mig, ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0