Reflektioner

Alltså, jag får väl skylla mig själv. Såhär går det när man har alldeles för lite att göra. Jag kom hem i eftermiddag och frös, så det kändes som en fruktansvärt bra idé att ta på sig ett par svarta leggings och en superstor londsdale-hood. Och det var det ju, i och för sig, eftersom det är en väldigt bekväm outfit om man ska sitta inne och kolla på Gossip Girl, som jag hade tänkt.
Men så upptäckte jag att jag inte hade något att läsa över helgen, eftersom min Libertines-bok inte har kommit än. Och så hade Gossipgirlboken jag hade beställt från biblioteket kommit. Då skulle det stänga om cirka en timme, så jag tänkte ju att ja, men det verkar som en fruktansvärt bra idé att gå ut i den snygga dagens outfit jag hade valt, och gå till biblioteket i den för att hämta något att göra över helgen.
Så jag satte på mp3n och gick uppför backen mot biblioteket, i slitna rosa converse, svarta tights, vitt linne, stor grå londsdalehood, helt osminkad, utsläppt hår med luggen full av virvlar (så blir det om man badar och inte har tillgång till plattång när det torkar). Med andra ord, så var jag bara höjden av läckerhet. Då tänkte jag självklart inte på att det är student idag och att det fanns en massa studenten utanför gymnasiet, som råkar vara ihopbyggt med biblioteket. Så jag drog slutsatsen att det är inte alltid så himla kul att gå förbi en massa studenter med klackskor och fina vita klänningar när man ser ut som man gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0