Morgonrutiner

Alltså, imorse var jag uppe och tog två alvedon, vid sju ungefär. Sedan gick jag och lade mig igen och vaknade kvart i elva. Det är nog ett rekord, vågar jag nästan säga. Rekord om man är medveten om att jag somnade vid tolv.

Trots att jag sover ovanligt mycket (under vinterhalvåret kunde jag gå och lägga mig vid nio och vakna vid nio, lätt.) så är jag inte en sån tonåring som vänder på dygnet när det är sommarlov och tycker att det tillhör vardagen att inte stiga upp innan eftermiddagen.

En av mina lov-rutiner är att jag slår på radion när jag vaknar och ligger och drar mig i typ en halvtimme, men när jag gjorde detta idag så var morgonpasset slut. Det är gränsen för mig. Vaknar jag efter att morgonpasset har slutat, vet jag att jag har sovit för länge.

Nu tänkte jag gå ut och se om amn kan skymta lite sol bakom molnen. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0