I DO care if Monday's blue

Idag är faktiskt monday lite blue. Bara för att dels, så är Gisledagarna slut - jag brukar tycka att det är både överskattat och trist, men i år var det hur fint som helst. Och dels, så läste jag ut breaking dawn igår, sista boken i Twilight-serien.
Vi har haft en sån fin relation, jag och Twilight-böckerna. Det började tveksamt och utan förväntningar, innan påsklovet. Jag insåg sedan hur sjukt bra  boken var, och när biblioteket hade bestämt sig för att få in New moon läste jag den också, och sedan Eclipse och Breaking Dawn. Jag har under hela den här tiden blivit kär i språket, handlingen, och såklart crushat ordentligt på Edward.
Men nu är denna fina relation slut, eftersom alla sidor inte räckte längre än såhär. Jag har svår abstinens och ska gå till biblioteket ikväll för att se om jag kan hitta en någorlunda hyfsad substitut. I lördags beställde jag The Libertines - Bound Together också, men den kommer inte förrns mitt i veckan eller någonting.

Men jag ska inte klaga, för jag har bara ett halvt matteprov och en NO-redovisning om växthuseffekten kvar att göra i skolan, och dessutom är det världens sommarväder. Visserligen inte ideelt väder när man ska sitta inne och skriva matteprov, men ändå.

Nu ska jag gå till biblioteket för att försöka lugna min abstinens. Annars får jag låna alla på ljudbok och lyssna från början, eller nåt, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0