Fotboll är en korkad sport.

Nu ska jag inte ta åt mig någon cred för detta uttalande, efterosm det var min fina vän Evelina (ja, hon som uttalade sig om att det är gott med yoghurt med erotiska frukter) som kommenterade på ämnet fotboll igår när vi såg åttorna spela.

"Alltså, fotboll är ju så dumt. Två hela lag som springer efter en boll, liksom. Det finns ju hur många bollar som helst i världen - varför ska de ha just den som alla andra i lagen jagar efter? jag vill ha bollen, jag vill ha bollen. lönt, gå och hämta en i skåpet då, det finns massor."

Word. Det tyckte jag var fruktansvärt bra sagt. För övrigt tyckte jag inte ett skit synd om åttorna som igår sprang runt efter den där dumma bollen. För att, för det första, så hade de nyss påbörjat en freaking fotbollsturnering - det är ännu värre än baseboll. Förra året var ett helvete. Och, för det andra, så går de i åttan. De har ett helt år kvar på högstadiet, medans vi om en dag skulle gå ut grundskolan.
Ja, skadeglädje är den enda samma glädjen.

Kommentarer
Postat av: Leonard

Haha du slipper hockeybögarna :D



Du jag bara skrev det för dom ropade upp dig efter mig men jag kan väl skriva att vi var lika bra då ;)

Haha :)



Jag trodde jag skulle sakna Lundåker mer än vad jag gör nu. Jag saknar människorna såklart men liksom varför skulle nån sakna själva skolan :P



Förresten har ny mobil och nummer, skickar sen!



Ha ett bra lov my friend!



Leonard

2009-06-11 @ 17:37:18
URL: http://trierer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0