Friluftsdag

Yes, veckan avslutades med en friluftsdag. Så anti som jag är mot idrott så var jag väl ganska negativt inställd till dagen, men jag måste säga, så mycket bättre än min vanliga fredag med engelska, idrott, lunch (soppa), NO, spanska och svenska.
Istället bestod min morgon av att stiga upp halv nio, ta på sig myskläder (linne, kofta och tights), äta, softa, och sedan börja the freeairday.
Så jag gick till korsningen mellan reftelevägen och åbjörnsgatan (ja, jag fick eniro:a på grund av obefintligt lokalsinne) och väntade på ett par galningar vid namn Jonas, Leonard och Sofie (known as Sugge). När de kom och klockan blev tio så tog vi en karta av lärarna och vandrade. Eller ja, man kanske knappt kan kalla det vi gjorde för att vandra. Vi typ... gled. På grund av några briljanta lärare som tyckte att det var en bra ide att få oss att gå 12 kilometer på glashala grusvägar i smålands skogar. Men vi hade en lärare med oss hela tiden (kan det bero på att vissa gick vilse under den här rundan förra året och hamnade utanför anderstorp?) och jag tycker faktiskt att det var rätt skönt. Jag ramlade faktiskt bara en gång, rekord!

 
Såhär pepp kan jag vara på skogsrundor!

Så min skoldag har i stora drag bestått av på en långpromenad i skogen. Jag var jävligt pepp hela tiden, snodde Sugges pringles, gav Per en komplimang för hans fleece-nalle-mössa, blev mucho exited över att vi hittade ett muminhus, drack en massa smil och entertainade mina kompisar genom att sjunga Road to Ruin till dem. De var väl.. lagom imponerade.


Så jag började klockan tio och slutade vid halv ett. Det känns rätt okej, faktiskt. Minst sagt.


Men nu så ska jag baka pizzadeg, städa lite, baka och se på alla mina inspelade serier.

Hoppas att ni får en lika rolig fredag som jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0