Melodifestival & snö

Igårkväll var ungefär det.
Mamma, pappa och Vincent var hos några av deras kompisar så Cornelia tänkte ha fest. (Var inte orolig, huset är helt, hon är tolv och tror att en tjejkväll är en fest. Det tror man när man är tolv. Oj förlåt hon är tretton nu men ni fattar. )

Som tur var så skulle jag och Evutt till F & L vid halv sju så vi slapp dessa smått hysteriska sexor. Nej, det är ingenting fel på dem men jag orkar inte riktigt vara i samma rum som fem trettonåriga tjejer som hela tiden tar kort till bilddagboken och säger "asså hallå erkänn kul igår i skolan och han ba aaah och jag höll på att dööö och sen ramlade jag och hahahahhahahahahhahahah". Det tar liksom lite på mina nerver. Men jag ska inte klaga, för jag fick pastasallad med kyckling i. Det är gott som... Och så glömmer vi att jag råkade ställa vitlöksbröden för högt upp i ugnen så de blev helt svarta högst upp efter två minuter. (Mästerkockarna kunde rädda dem, det är bara till att skala av översta lagret så blir de goda som as! Hrm.)

Anyways, sedan drog vi till F & L i snön, tog med oss Hanna och gick till kvantum i snöstorm. Det tog typ trekvart, det brukar det inte, Tack, snön! Men ja. Vad gör man inte för godis?
Sedan kollade vi melodifestivalen... äh, vad ska jag säga. Jag struntar i att kommentera helt. Men jag är i alla fall lite mer nöjd över att jag är yngre än Molly Sandén, än att jag är yngre än Amy Diamond.
Sedan åt jag godis tills jag nästan sprack, vi kollade på MTV och pratade, och sedan begav vi oss hemåt i snöstormen. Jag hade snö i mina skor när jag kom hem. Mmmh.

Idag hade jag tänkt äta lite mer godis, kolla på Skins och sega. I eftermiddag så kommer kanske Hanna och vi ska ta kort på en hel låda med femtiotalsklänningar som fanns på secondhanden, så att de kan lägga ut dem på tradera.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0