Redovisning

Det där med att inte fokusera på det negativa?
Äh, det ska jag faktiskt inte. Men jag kom precis på en sak.. Som kanske inte är så himla bra.

Imorgon har vi historia. Då ska vi redovisa ett litet grupparbete som vi fick jobba med i en lektion. Jag och min grupp fick ämnet "Arbete, liv och död" och "byn" i sverige på upplysningstiden. Okej, vi läser texten. Den handlar om att barn dör och att de delade upp åkrar på onödigt komplicerade sätt.

Det enda problemet var ju att.. eh. Ja. Vi har inte gjort någonting. Jag var nog den som hade typ.. högst arbetsmoral i gruppen och jag gjorde ingenting. Så vi har inte kommit någonstans alls. Vi funderade på hur vi skulle göra redovisningen. Mitt förslag var att skriva en låt, och growla/screama fram texten så att ingen hör vad vi säger. Då säger vi att vi skrev en väldigt informativ text.. inte vårat fel att man inte hör vad vi sjunger.
Det var dock ingen annan som tyckte det var en bra ide.

Nu kommer det antagligen bli vår plan B - läsa igenom texten lite snabbt och sammanfatta den i några meningar, där har vi en redovisning.
Kommer väl låta ungefär:
"Eh.. många jobbade på åkrar.. många barn DOG för de jobbade på åkrar... som var väldigt uppdelade och utspridda.. sen dog dom.. eh.. och så satt folk och skämdes utanför kyrkan.. Eller nåt.."

Men det är väl en fin sammanfattning?

Eh ja, kanske dags att bli nervös.
Eller okej det orkar jag inte.

Men nu ska jag sätta mig och öva på dessa förbannade fyrklanger innan jag somnar.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0