If she wants me



If she wants me - Belle & Sebastian lyssnar vi på idag.
Och jag känner igen mig lite extra i raden If I could do just one near-perfect thing, I'd be happy

Idag var det musikteoriprov - anledning till att jag har varit depp och att jag tycker att denna dag kan.. ja, den kan ta sig. Det kändes som att provet sjukt dåligt. Jag är ju som sagt ett retard när det kommer till musikteori. Förra provet fick jag G+ på och det kändes ju lite som världens undergång. (Vem har sagt att JAG är melodramatisk??)
Jag tänkte plugga mer än vad jag gjorde.. men det gick lite grand som det gick. Och då gjorde provet det också. Så då jag jag mest som ett stort åskmoln hela eftermiddagen. Jag skulle ju ha gitarr också och kunde inte läxan så jag var arg över det också.
Ja, jag tror att alla som träffade mig kan intyga att jag var GANSKA irriterad i eftermiddag.

Men sen överlevde jag gitarrlektionen och gick ut en liten runda, bokade klipptid, kom hem, åt pepparkakor och då kändes allt lite bättre.

Sen kom jag på att vi har svenskprov imorgon på ordklasser (bland det värsta som finns tror jag kanske) och har boken i skolan. Då blev jag lite åskmoln igen.

Men nu ska jag skylla på att jag inte har boken. Så nu tänkte jag lägga mig i soffan med varm choklad och Never mind the buzzcocks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0