Tjo

Nu tänkte jag passa på att blogga om något orelevant bara för att varken mamma eller Cornelia är hemma och då får man ju ta chansen!

Idag är jag glad för att vi har estetdagar, temadagar, elevensvaldagar eller vad det nu heter i år i skolan. Det betyder pretty much att det är lekstuga för alla nior i tre dagar. Idag hade jag kör hela förmiddagen (vi ska eventuellt sjunga summer nights på skolavslutningen och jag är överpepp!) och slöjd hela eftermiddagen. Jag syr en rosasvart festklänning i fejksiden ("det är inte alls siiiden, det är plast!", som Seija sa till någon idag.) och det finns en chans att jag till och med blir nöjd.
Imorgon ska jag ha pop/rock-grupp på förmiddagen och bakning på eftermiddagen, på onsdag kör på förmiddagen och bild på eftermiddagen. Jag tycker att det är ett ganska lovely schema att ha för tre dagar och jag är pepp.
Problemet är bara att imorgon ska man komma med förslag på låtar att spela på ensemblen/poprockgruppen och jag har beslutsångest. Det är ingen idé att köra på "åh vilken häftig musikstil jag har, jag tar låtar som är skitbra som ingen känner igen!", för att vi ska rösta och det är ingen som röstar på låtar de aldrig har hört. Så jag måste komma på en låt som är bra, som man kan lära sig på två och en halv timmar, som folk känner igen och tycker är okej. Easier said than done. Jag funderar på Friday I'm in Love, Wonderwall, Angels eller Dance With Somebody. Jag vet inte alls vilken jag ska välja... Men jag är glad ändå eftersom jag har hittat ackord till Hitten med Those Dancing Days och Music When The Lights Go Out med The Libertines.
Så för att sammanfatta så är jag totalt oförberedd till det ända jag behövde förbereda, men totalt glad ändå.

Nu borde jag bestämma låt och kolla bilder till mitt bildarbete.
Nu kommer jag att äta middag, ducha, bestämma kläder, och börja läsa New Moon.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Karin

Men åhh vad kul er skola verkar vara då! Ensemble och kör låter ju galet kul, till skillnad från på vår skola då det är jag som är intresserad (då är vi ändå 1400 elever allt som allt). Tycker Friday I'm In Love var skitbra förslag faktiskt!! Vad spelar du för instrument eller sjunger du bara? : )

2009-04-27 @ 21:17:55
URL: http://beatelspojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0