Så är det.

Åh gud, jag känner att jag började få lite abstinens efter datorer.. typ imorse. Jag har inte varit inne på en data sedan i söndags, det är nästan en vecka. För mig är det fricking rekord, big time. Varför har jag inte haft tid, you may ask. Men det är bara så att kompisar + en massa läxor + dans + sminkkväll + skola lämnar inte så mycket tid åt datorn. Men jag kan ju dra igenom veckan, mest föratt själv få ordning på vad jag har gjort, veckan har gått så snabbt.
Måndag: Skola till halv fyra, träffa H & F och skriva nutidsfrågor (så mycket svårare än vad man tror! 3 timmar, säger jag bara. 3 timmar.)
Tisdag: Skola, kör, fika med F & E, vara lite med E.
Onsdag: Skola, dans, göra klart HELA jävla engelskaläxan. Det var ju lagom kul. (Ganska peppad på engelskan efter att jag fick G+ på min förra läxa. Excuse me? Engelska är mitt modersmål. Inga fel i hela texten. MVG föregående terminer. Och ett G fricking +?)
Torsdag: Skola, skriva på svenskan (jag ska skriva en deckare till på fredag. Än så länge har jag kommit ungefär.. ingenstans. Peppat.) Sedan hem till H och vara utfyllnad på en Mary Kay-sminkträff. Hade kanske varit lite roligare om inte 80% av alla produkter var anti-age. Men tacopajen var sjukt god. Sjuukt god.
Fredag: Skola, vara med F, L, H och E, hem och glo på tv.

Och idag. Än så länge har den varit lite.. som den är. Jag är pretty much sjuk (har nog det sämsta immunförsvaret i världen.) Kunde inte prata när jag vaknade. Men jag hängde med bror när han skulle ut till centrum och köpa en visselpipa för att döma sin innebandymatch med. "Jo, jag hänger med, ja jag är sjuk och vill inte träffa folk för jag ser förjävlig ut, men jag måste ju ha mina chips till ikväll!" -Pucko. Så där kommer jag, cyklandes med gråa mysbyxor, H&M-jacka, palestinasjal, osminkad, ofixat hår och en grå mössa. Hotness. Anyways, där kommer jag med min bror och tror att jag säkert inte kommer träffa någon. Men hej yxskaft, förbi skolan och där kommer hela 92:ornas innebandylag och värmer upp, alltså laget som min bror spelar i. Då måste han tvunget skrika något om att de ska springa snabbare. Det ledsammaste är att jag var inte helt och hållet oseriös när jag sa "Vincent, om du träffar ditt lag sen, säg typ hej ja jag såg ju er innan, alltså jag cyklade med min syster, alltså hon är inte riktigt så ful egentligen, hon var sjuk."
And it gets worse. Vi kommer upp i samhället och jag tänker bara köp din visselpipa, mina chips så kan vi dra sedan. Men nähe, där står gymnasieskolans ICTUS-förening (kristna föreningen) och ger bort bullar, godis och lappar om events. Och då är det tvunget estet-tvåorna om tydligen är sådär hejiga, så min bror står där och pratar med dem, och jag står en bit ifrån och tänker "snällakanvigånujagdöööör". Men eftersom de ska vara så trevliga jämt kommer en tvåa fram till mig och bjuder mig på en bulle. Sen kommer en annan och ger min en godis och en lapp. Jag tar emot och tänker bara "fan, nu tycker de inte bara att jag är ful, de tycker att jag är världens miffo som inte ens vågar gå fram."
Ja, jag kanske borde tänka lite mindre. Men jag fick i alla fall mina chips till slut och då kunde jag cykla hem, lättad.

Så nu sitter jag här och är fullt medveten om att det är lördag och snart nu vecka vilket innebär:
-Matteprov (jag är stekt)
-Hemkunskapsläxa (orkar inte)
-SO-prov (stekt, beyond stekt.)
-Spanskaläxa (världens största, more like prov)
-Svenskaläxa (jag ska ha skrivit en hel jävla deckare på fredag. Jag har kommit ingenstans. Lyckat.)

..Så den stora frågan är: Vad fan gör jag här?!
Svaret är: Jag har ingen aning.

Det ledsamma är att jag kommer inte att ta mig i kragen heller. jag kommer att sitta här och surfa, fundera på hur lik All Day And All Of The Night är Delivery (väldigt!) och veta att jag borde göra tusen andra saker.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0