One-liners (och lite till)

När jag och Vincent cyklade hem innan idag, så pratade vi om kommentarer som folk vi känner kan kläcka ur sig. Vincent kom med detta:

A: - Ey, jag ska på ett ung vänster-möte dåochdå..
V: - Det blir många palestinasjalar.

(Någon rello* i V's klass): - Ska du på ICTUS*-mötet sen?
V:- Haha, kul skämt!
(alla fyra femtedelar av hans klass som är rello tittar argt)

---------------------------------------

*Rello: Rello är by the way ett ord som då betyder religiös.. Någon sa det en gång och det har fastnat.
*ICTUS: Som sagt, den kristna föreningen på gymnasiet.


Sedan tyckte jag att jag hade lite bättre stuff att komma med.

En dag i skolan stod vi och pratade, hela gänget, och en i detta gänget, Leo, är mycket smart i skolan men ganska efter annars. Lina pratade om Marcus. De två har vid detta laget varit tillsammans ett antal veckor. Umgås mycket i skolan.
Lina: - Och sen ska jag och Marcus vara på lördag..
Leo: - Va, är ni ihop?!

Grattis. Tidigt.

(I skolan, på SO:n)
Läraren: - Är det någon som vet vad en telegraf är?
Någon: - En bio!!
Läraren: - Eeeh, nej, det är en BIOgraf.

Jag och några kompisar satt och pratade om filmer vi sett.
Eve: - Oh, igår satt jag och tänkte på Sex And The City-filmen (som vi såg för flera veckor sedan.), och så kom jag på det, duvet i Samnthas tal, så säger hon "Carried away"! Alltså, fattar ni, hon heter ju Carrie!!
Jag:- Näheeeee!

Alla stod och pratade vid skåpen..
Marcus: -Och sen måste jag gå och hämta min cykel..
Frida: - Vaddå present?
Leo: - Vem fyller år?
Någon: - Grattis!

(det är ett exempel på en helt normal konversation i vårt a-lag. Inte alls förvirrande.)

..Och jag har så många fler, men jag kommer inte på några precis nu. Mina NO- och SO-böcker har marginaler fullklottrade av brighta kommentarer. Någon måste ju entertaina mig under lektionerna.

Och för övrigt så skrev vi engelskauppsats i aulan i onsdags. Man skulle skriva om något/någon man var stolt över, eller en sak som betydde mycket för en..
Jag skrev om min mp3. Eehja. Jag har faktiskt ingen ning om hur jag lyckades prata om min mp3 i 6 sidor. Men jag var nte värst. En kom och sa att hon skrev om hennes säng. Och någon hade skrivit om sin plattång.

Over and out

Kommentarer
Postat av: ludvig

tycker det låter som ett sunt tecken att göra som du. jag skrev till exempel på mitt nationella prov i engelska i nian om min ipod. du kan ju gissa att jag fick mvg.

2008-10-26 @ 09:37:13
URL: http://simpletwistoffate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0