Bara så att ni vet..

Om någon undrade, så har inte min hälsokur fungerat. Jag är forfarande pretty förkyld. Men jag ska sluta ha det som en ursäkt, jag lovar. De senaste veckorna har det varit mycket "Åh, jag är så trött, jag har så ont i huvudet" och gnäll och sittande hemma. Men det ska jag sluta med, jag lovar. Jag ska inte skylla på min förkyldning när jag inte orkar göra något, jag ska då bara låtsas att jag har massor av självförtroende och inte är osäker alls och bara säga rakt ut som det är om jag inte vill någonting. Men helst av allt ska jag bara göra det. Sluta gnälla och shut up, som vår engelsklärare säger när vi klagar över alla läxor vi får.
Okej, jag vet att detta kommer funka lika bra som min pan att städa idag (åt helvete) men jag kan ju låtsas att det komer vara såhär. Eller något. Men Jag lova, på riktigt. Jag ska inte tjata om att jag har ont i huvudet och näsan och blablabla. Ingen vill höra, I'm sure.

Men egentligen så borde jag sluta skriva ontressant och gå och ducha. Och kolla på Strictly Come Dancing. Har sett repriserna hela dagen. Jag blir beroende varje höst. Varje varje höst. Åh allt känns bara så olönt nu. Nyss var jag glad och som vanligt, men nu är jag.. trött på något sätt. Jag blir såhär ibland, allt känns onödigt och det känns om att jag skulle kunna lägga mig och sova i flera dagar.

Men den känslan ska jag ta och ducha bort. Eller, Om det misslyckas, äta bort den. Blåbärsmuffins och kladdkaka. Och om det misslyckas, sticka bort den. Jag har också blivit beroende av stickning den här helgen. Ja, jag ska gå i pension om ett halvår. Nej, men jag ville ha någonting att göra vid tvn så jag inte äter hela tiden. Så jag har börjat sticka. Jag började i onsdags, jag har stickat färdigt en benvämare. Har börjat med den andra nu också, så de kommer väl vara färdiga om några dagar!
Haha, jag är definitivt denenda jag känner i min ålder som stickar. Men ja, om det hjälper mig att sluta äta som en kossa framför tvn varje kväll, så måste det väl vara bra.. Up the stickning!

Nu ska jag faktiskt allvarligt talat gå och ta den där duchen jag pratade om. På  riktigt.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0