Kommentar överflödig.

Idag hade vi SO, där vi nu pratar om samhällsekonomi (fast det kanske vore bättre att ha lite geografi, efter två kommentarer som mina kära klasskamrater fällde: "- Ey, är Las Vegas ett land?" och "- Men vad heter det som britterna bor i då? Brittland?" Men anyways.)

Så vi pratade om BNP (bruttonationalprodukt. Jag tänkte inte alls på BPM, inte alls.) Och sedan så sa min lärare något i stil med:
- Men om man delar det med människorna, blir det rätt då? För att det kanske är några personer som är väldigt rika och många som inte är det. Så vad behöver man om allt ska fungera hemma, tänk också på att det finns inflation. Så vad behöver man? (det rätta svaret var bidrag, eller något. Jag har inte alls glömt. Inte alls. )
- Kärlek!! Det enda man behöver för att klara sig är kärlek! ...Det sa då någon begåvad.

Behöver jag säga mer??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0