Idag

...är det onsdag och jag känner mig mycket trött. Som vanligt. Det måste vara vädret, eller något. Just nu sitter jag här, men jag säger till alla att jag pluggar spanska, då är det ingen som naggar mig att få vara inne på datan. So if anybody asks, så skriver jag en uppsats om la familia Larsson, en español. Borde verkligen gå och plugga nu, lära mig hur man använder komparativ och superlativ på spanska. För mi profesora ser mig som en av "de eleverna som satsar på högre betyg" (och kollar menande på mig, hanna och leo), och ger oss MVG-uppgifterna. Snacka om att min grupp i spanskan är uppdelad, på tal om spanska. Okej att vi bara är 12 stycken när alla är där, men typ 6 av dem fick IG/skolkade som fan i sjuan, så de går om sjuans bok. och sen resten är hennes duktiga elever, så fatta press vi har.. och jag måste fixa mig till streetdansen snart.

På tal om det så hade vi friluftsdag i måndags. Och take my word for it, jag är inte en sån tjej som ser fram emot de här dagarna. Snarare en sån tjej som allvarligt överväger vilka sätt man snabbast och säkrast kan se sjuk ut, så man slipper. Men det var lite annorlunda i år, skolan fick ställa in det första datumet de hade satt, typ hela skolan skulle åka skidor. Men lokaltidningen kom på värsta storyn om att det kostade för mycket och skolans lagar och blabla.. Så alla var mucho pissed off, men jag var ganska lättad, innerst inne. Men så planerade de nya aktiviteter, bland annat streetdance i två timmar på morgonen. det tog jag, of course, liksom hur kul är det att trängas med en massa andra på en bowlingbana? Anyways..


Goddamn, vad klockan är mycket. I gotta split, skriver mer någon annan gång.

over and out,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0