I'm so fucking indie.

eeh nej, du är bara ganska så annorlunda.

Igår så sov jag över med sötaste Eve. Det var mucho roligt.Ingen var hemma och vi stekte pannkakor (det var inte alls så att vi letade skivor från 2003 och stekpannan började ryka som fan och allt luktade bränt i typ tio minuter.)
Vi sjöng med i skivan allt vad vi hade och det lät nog ähum, väldigt fint.

E:    Mirran, asså snart ringer grannarna mina föräldrar och undrar varför det ryker ur fönstrena och det spelas hög musik från sextiotalet (eller vad det nu var) och, på det, att det låter som att någon stryper katter där inne?
M:   Hmm... Skitsamma. "The morning I wake uuuuuup, before i put oon myy makeuuuuuup, I say a little prayer for youuuuuuuuuuuu"

Och sedan när vi kollade på Next så var det en reklam för way out west och jag suckade om att jag hoppades att vi kunde åka dit.
E:    Åh, asså min drömkonsert skulle nog vara Gwen Stefani, sen The Sounds, och typ Amanda Jensen.
M:    Mmmh.. Min skulle nog vara typ Babyshambles, Dirty Pretty Things, Och sen att The Libertines gör en reunion, och sen kanske The Ting Tings och Arctic Monkeys.
E:    Okaaay....  jag har aldrig hört talas om någon av dem.
M:    Okejrå.

Som sagt, jag är så jääävla indie, you know. Åh, det påminner mig om när jag skulle ladda in mina nya skivor i mp3:n så att jag kunde lyssna på resan, när vi var i england. Jag lånade min farbrors data. Han kollade låtarna:
J:      I thought you only listened to The black eyed peas and Kanye West and stuff, but since when dit you become an indie chick, with your dirty pretty things and arctic monkeys?



Gaddäääjm vad mycket citat det blev i det här inlägget.  Men så är det ju att vara jag, surrounded by witty people. Eller inte.

Men nu tänkte jag att det kanske är hög tid att sätta sig ute i solen ett tag, har suttit inne och pressat alldeles för länge.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0