Dagens debatt

.

Verkligen årets debatt idag på rasten innan/efter spanskan idag.. Klassen delat upp sig i två läger i a-laget på bänkarna.. Bästa samtalsämnet också-"Är homosexualitet en sjukdom??"
Självklart var jag ju på sidan som sa att det inte var en sjukdom. För det är det inte. Duuh?!  Men nu ar det ju så att jag inte har världens mest intelligenta människor i min klass.. Så 80% satt ju på andra sidan. Men som sagt var det den ointelligenta sidan, så det var ju inte svårt att knäcka dem:

Johan (aka homophobic): Men jag hatar fan bögar mer än lesbiska!
Jag: Men äru dum eller, det är ju som att säga jag är rasist fast jag gillar afrikaner mer än asiater?!

Men jag misstänker att han inte riktigt fattade.. Men vi knäckte ju dem hela tiden också, en till:

Johan: (kommenterade nåt om att Eve var kort)
Eve: Hellre kort än dum i huvudet!?

Anyways, veryvery heated discussion dära.. Men vi hade ju kul ändå, såå what does it matter..

Men jag ska gå och sova snart, kanske jag sover bort den här jäkla colden (läs förkyldningen, bara föratt jag hatar det ordet)  

xo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0