This was the year

Nu ska jag göra ett patetiskt försök till att sammanfatta mitt år, hade jag tänkt. Det känns rätt stört för att jag har inte fattat att 2008 är slut om typ en halv dag. Jag tror att det fortfarande är typ... september.
Men i alla fall.

Januari:
Mitt minne är overkligt dåligt så jag kommer inte ihåg sådär extremt mycket från januari. Tack, dagbok.
Jag satt inne och kollade på celebrity big brother och tände ljus överallt. Fick lite ångest över allt och ingenting och kände press på mig att börja träna. Så jag skaffade kort och gick på aerobics med mamma och K. Eeh, ja.

Februari:
Började hänga i skolan på håltimmar, kände mig ful för att "alla andra" var timmsammans och var toffel och jag satt själv. Började läsa Fridahs blogg och ville vara som hon, så jag började skriva i en egen blogg.

Mars:
Hade småångest mest hela tiden, över att jag var osocial och inte hade någon kille och inte hade tusen kompisar och kände mig dum och tråkig. Hade påsklov, träffade kusiner och  kände mig lite mera mobbad. Lyssnade på P3 mest hela tiden. Ingen rolig månad. Lånade tusen skivor på bibblan, bland annat the libertines - the best of

April:
Började lyssna på The Libertines, snodde mammas Babyshambles skiva och lyssnade inte på något annat. Började älska The Libertines och låtarna gick på repeat i min creative. Hade ångest inför Sigges. Soligt i slutet av månaden, satt och solade i trädgården och läste Sohpie Kinsella.

Maj:
Satt mest och lyssnade på Libs, fortfarande. Upptäckte Dirty Pretty Things och tyckte att det var det bästa jag hade hört (efter The Libertines).
Åkte till Kreta med min syster, mamma och mormor. En av de bästa veckorna i mitt liv, så jävla härligt. Solade, bollade i poolen hela dagarna, åt överdrivet mycket och spanade in två snygga danskar. Åkte hem och gick på gisledagarna. Var hur opepp som helst. Jag orkade inte gå runt och känna mig osocial och tråkig. Hängde efter mina kompisar och vi hamnade hos några fulla fjortiskillar. Stod i köket och kände mig hemskt utanför och i vägen och tråkig. Skippade att vara ute sent nästa dag. Hade dansuppvisning och råkade döda min Mp3. Helt knäckt. Köpte en ny med fyra gb.

Juni:
Fotbollsturnering i skolan - hata. Skolavslutning. Min kompis mådde dåligt och hennes kille gjorde slut med henne, jag visste inte hur jag skulle trösta. Hade en massa tjejkvällar och Stephanie kom hem från florida. Kände mig hoppfull inför sommaren, trodde att den skulle bli bra. (Den blev inte så himla underbar). Upptäckte att min bror hade en massa NME-tidningar som jag snodde från honom. Pappa och Vincent åkte till England, jag saknade England hur mycket som helst. Längtade dit till döds. Mamma tände mina förhoppningar om att vi skulle åka på Way Out West.

Juli:
Sov över med E och S, var uppe till 5. Steg upp åtta, de skulle till halmstad och hade det jättelovely. Kände mig utanför. Åkte till mig älskade England, det var lika lovely som jag hade tänkt mig. Chillade vid havet en vecka och var i London i en vecka. Träffade en danskompis från Gislaved vid havet, som var på språkresa. It's a small world. Shoppade en massa, ledsen när vi skulle hem. Läste den bästa boken jag någonsin har läst, Johnny Be Good.
Skitvarmt i sverige när vi kom hem, åkte till halmstad och campade. Hängde i Öreryd och saknade F och L som var i Florida. Avis.

Augusti:
Fastslog att vi inte skulle på Way Out West, blev sur. Var på Lars Winnesbäck i Halmstad. Bättre än jag trodde, började gilla Lasse då. Var på kusinträ löften om att bli en perfekt människa. Höll dem inte.
Fridah länkade mig om mitt hataidrott-inlägg och jag blev överdrivet stolt.

September:
Kände mig ful och miffo igen, alla hade någon på G eller tillsammans utom jag. Sov över med några kompisar och var uppe till sju. Sedan bada, ingen bra ide. Blev hur förkyld som helst, det höll i sig till december. Hade projektarbete om industrier i so, så vi var på studiebesök och sedan arbetade jag med det mest hela tiden. Ångest över sigges. Fick Up The Bracket av min farbror, tyckte att det var det bästa jag hört. Var förkyld. Kollade på Strictly Come Dancing mest hela tiden. Var på bokmässan.

Oktober:
Var förkyld. Pluggade ihjäl mig. Tänkte save me from tomorrow varje gång jag gick och lade mig och tänkte this will be the death of me varje gång jag steg upp. Nästan. Var trött jämt på grund av överdrivet pluggande plus förkyldning. Köpte min favoritmidjekjol.
Åkte till mitt kära england igen, lovely. Shoppade och chillade och allt var bra.
ff med tusen släktingar som jag aldrig träffat. Spelade Mario Kart mest hela tiden, hängde i Borås och shoppade med kompisar. Började fundera på vilket gymnasieprogram jag ska gå (vet fortfarande inte). Började skolan och hade massa

November:
Var förkyld. Fick tillbaka massa prov och skit jag pluggat ihjäl mig på i oktober, blev glad för det gav resultat. Var på öppetkväll på gymnasiet, hade ännu mer beslutsångest. Blev peppad på Estet musik. Fyllde år. Fick okej presenter. Stereo, lovely.

December:
Var fortfarande förkyld. Hade en massa läxor igen. Någon snodde mina nycklar, jag blev sur. Satt mest hela tiden och fixade med mitt mini-rum till tekniken. Förkyldningen gick över, sedan kom den tillbaka innan jul. Så jag är fortfarande förkyld. Volleybollturnering, hata. Mycket övningar med kören. Skolavslutning, S kom, hängde med kompisar, jul, och nu är jag här. Gott nytt år.  

Jag skrev det här inlägger den trettioförsta december 2008. Men jag har inga bilder på den här datorn så ursäkta om jag postar det nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0