I'm nervous, I don't know what to do

Jag sa tidigare att allt var chill och att jag inte har några läxor. Men jag ljög allt lite, jag kom på att veckan visst kan vara jobbig för det. Jag säger bara fredag, dreaded fredag!!

På morgonen är det lucia. Det har varit roligt på körövningarna och så, för utom att jag slutar tre istället för två på tisdagar och att jag konstant oroar mig för att jag inte sjunger bra, men att sjunga inför hela fucking skolan är faktiskt en helt annan sak. I ett vitt nattlinne, dessutom. Och vi har knappt sjungit igenom alla sånger än. Eller jo, det kanske vi har men det är ju ingen som kan dem än. Minst av allt jag. Och jag sjunger understämma också, jag har ingen aning om vad jag har gett mig in på.

Alltså, jag måste gå upp typ en timme tidigare för att skämma ut mig inför hela skolan. Det är hemskt. Och så måste jag stå där och se på när lucian går och tror sig och tror på allvar att folk har röstat fram henne för att hon skulle passa som lucia (nu låter jag bitchig som fan men jag menar inte så. Jag menar bara att lucia-omröstning bara handlar om vem som har flest kompisar. )
...Men det kommer nog bli kul. Jag kommer att sjunga jättefint och allt kommer bli jättebra och alla i publiken kommer att gråta för det låter så fint och jag kommer att ha jättekul.
Not.

Men saken är den att jag kan inte ens slappna av när lucian är slut. Nej, då är det volleybollturnering. Volleybollturnering?! Why oh why oh whyyyyyyy. Gympalärarna tyckte att det skulle bli en rolig dag för niorna att ha kul hela dagen med lucia först och sedan volleyboll hela dagen. Ge mig en vanlig skoldag, any day. Det är hemskt att stå och spela med hela klassen och alla sitter och kollar på ochman missar bollen och det slutar aldrig för att alla ska spela lika många matcher och... Allt är lite av ett helvete helt enkelt.
Lite tur hade jag kanske i och för sig att vi toppade lagen, så att de två som spelar volleyboll i klassen plus alla hockeykillar och läskiga ledartyper/loudmouths/divor är i det toppade laget och vi andra i det "dåliga". Vi skulle göra lagen i onsdags och det är väl tur att jag inte tar åt mig så mycket. De skrev upp lagen på tavlan och det lät såhär:
Danne: -Ey, Miranda, är du bra på volleyboll?
Phille: -Nej hon suger fan! (skriver upp mig i det "dåliga" laget)
Jaha, tänkte jag. Nu blir jag så himla ledsen att några stolpskott tyckte att jag var dålig på volleyboll. Jag satsar ju verkligen allt på det och jag trodde att jag var skitbra. Shit, jag har verkligen tyckt att jag har presterat fantastiskt på gympan när vi har volleyboll.
..eller inte. Jag tycker faktiskt, helt ärligt, att det är bättre att jag fick vara med i det andra laget. Fair enough, vi kanske inte är riktigt lika bra som de andra, men jag slipper all skit.
Jag är ärligt talat riktigt dålig på volleyboll, jag har ingen bollkontroll och rädd för bollar (eller kanske allt som kommer flygande mot mig i hög hastighet som det är meningen att jag ska blockera eller ta eller skjuta på). Så it goes without saying att jag hellre skulle slippa skiten. Men det kan jag inte. Om jag inte är med så kommer jag få IG i idrott. Eller i alla fall bara G. Och jag skulle ju satsa på VG det här året. Det kommer aldtig gå, men vadfan. Man måste satsa.
Men i alla fall, så skulle vi spela i lagen på gympan i fredags. Great, tänkte jag. Det här kommer ju bli otroligt jämt. Eller inte. Så jag satte mig som avbytare i mitt lag och förberedde mig för utklassning, eftersom vi var uppdelade i ett bra och ett sämre lag. Men de två tjejerna som spelar volleyboll och är med i det bra laget badade den lektionen och de var two men down. Så jaha, då skulle jag vara med dem den lektionen. Greeeeeat. Verkligen. Nu verkar jag ännu sämre för att jag spelar med dem som är bättre. Och det var lite hemskt att vara med i det laget, faktiskt. Alla skrek och kritiserade varandra och höll på. Och medans de i det toppade laget hade fullt upp att diva sig, så vann mitt lag (som jag inte var med i just då) över de som skulle vara bättre, två gånger.
Det hade jag ganska kul åt, faktiskt.

Och just det, man ska klä ut sig också. Vi ska klä ut oss till hiphopare. Det kommer väl vara den roliga delen, sedan när jag ska spela blir det värre.



Men jag får väl ta den här fredagen när den kommer. Jag måste sluta oroa mig för saker långt innan de händer. Jag mår inte bra av det. Så nu ska jag fortsätta äta marabou och ha det chill.
Take that, helvetesfriday.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0