Guilty pleasures

Vad fan är grejen med guilty pleasures? Folk som tycker att de är coola för att de bara lyssnar på det nyaste och hypade som egentligen bara vill sitta hemma och lyssna på typ gyllene tider.
Fast det är inte det jag har problem med, hell no. Alla får väl lyssna på precis vad de vill. Det är bara det att de skäms över det! Tycker man om Peter Jöbacks version av Halleluja mycket mer än Leonard Cohens version, säg det då. Det är så onödigt att folk ska vara oroliga för vad andra tycker och inte vågar säga vad de själva tycker. Lönt. Varför ska man känna sig skyldig för vad man lyssnar på?

Om jag hade stöttat ordet guilty pleasures hade mina varit typ The Saturdays - Up, Wham! - Last Christmas och en massa andra ocrediga låtar. Men de är inte mina guilty pleasures för att jag känner mig inte guilty när jag lyssnar på dem. De är bara lite mindre coola låtar som jag tycker om att lyssna på.

Jag stör mig på folk som använder ordet eller säger att de har eller inte säger att de har fast har guilty pleasures. Bara för att i mina öron är det folk som skäms över vad de tycker. Och jag klarar inte av folk som skäms över vad de tycker eller är rädda för vad andra människor tycker.
Mest bara för att jag har mycker länge varit en sådan person. Men jag övar och blir bättre på att säga fuck 'em och hålla huvudet högt fast att jag vet att det finns folk som tycker att jag är dum i huvudet.
Som sagt så tycker jag inte om folk som inte vågar vara sig själva för att de är rädda för vad folk ska tycka. Så jag måste själv sluta vara en sådan person. För jag tycker att sådana som verkligen skiter fullständigt i vad alla tycker (jag är absolut ingen sån) är så jävla coola.

Så mitt tips är: skäms inte över vad ni lyssnar på, har på er eller vad ni tycker, så kommer jag tycka att ni är jävligt coola.

För det är ju allas mål i livet, att jag ska tycka om dem. Verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0